luni, 21 august 2017

Ce pot face copiii o lună de vară la bunici

Vara înseamnă odihnă, relaxare, timp petrecut cu oamenii dragi și vacanță la bunici. Ne-am făcut un obicei din a petrece câteva săptămâni din vară în sat, acolo unde s-a născut veșnicia. Anul acesta, în iunie, am fost acolo toți 4, pentru două săptămâni. Iar acum, în august, am riscat și am lăsat copiii la bunici fără noi. Trei săptămâni!!! Trei săptămâni, care au trecut greu de dorul lor și foarte repede de neodihnă, căci, ca aproape orice moldovean, în această perioadă noi am redecorat casa. Ne-am zis că ar fi frumos să începem o nouă perioadă din viața noastră într-o casă aproape nouă. 

Nu despre asta vreau să vă povestesc azi, ci despre vacanța de vară la bunici, acea vacanță pe care noi, părinții, trebuie să ne facem curaj  să le-o oferim copiilor. Da, e greu, dar trebuie să învățăm să le dăm copiilor libertate și, credeți-mă pe cuvânt, la bunici ei chiar au parte de această libertate. Mai bine decât bunicii, nimeni nu poate avea grijă de copiii noștri. Imaginați-vă că anume ei, cei care ne-au educat pe noi și au făcut poate unele greșeli, acum au șansa de a se revanșa, educându-ne copiii sau având grijă de ei o perioadă. Pentru mine e o mare bucurie că am părinții în viață și, mai mult chiar, că am ocazia să-i las pe copiii mei pentru câteva săptămâni la ei, să se bucure de nepoți și să construiască amintiri de neuitat.

Pregătirea
Știam din timp că în luna august Cecilia și Stelian vor merge la bunici, de aceea zilnic le-am vorbit despre cât de bine vor petrece timpul acolo. I-am pregătit, le-am dat exemplul altor copii, le-am explicat că mami și tati nu îi lasă acolo pentru totdeauna, ci că vor veni să-i ia dupa câteva săptămâni. Cred că este foarte important acest moment de pregătire. Ei deja știu că la bunici sunt în siguranță și că părinții nu au uitat de ei.

Ce pot face copiii o lună de vară la bunici
Pentru că bunicii mei sunt în sat, eu nu am avut parte de veri petrecute la ei, căci practic, tot timpul eram acolo. Copiii mei, însă, deja a treia vară merg la bunici, unde aleargă cât îi ziua de mare și fac tot felul de activități.

  • Merg cu boboceii și rațele la păscut. Oricât ar părea de banal poate, copiii mei, atunci când sunt la bunici, merg cu sora mea să pască boboceii care, din primăvară până acum, au devenit adevărate gâște.
  • Cunosc mai bine păsările și animalele domestice. Astfel, stând mai mult timp la bunici, copiii observă cum, timp de o vară, ieduțul devine capră, puiul – găină, bobocul – gâscă, vițelușul – vacă.
  • Mătură ograda. Să fim sinceri, de foarte puține ori le permitem copiilor noștri să dea cu mătura sau cu aspiratorul prin casă. La bunici însă, ei au o ditamai ogradă pe care o pot mătura în lung și-n lat.
  • Aleargă desculți prin colb și pietre. Iar dacă ograda a fost măturată, copiii pot alerga desculți, fără a-i paște vre-un pericol, nu?
  • Udă zarzavaturile și răsadurile. Eh! Ce bucurie pentru bunici!
  • Culeg fructe și legume. Dacă Cecilia le-ar mai și mânca, aș fi mult mai fericită...

  • O ajută pe bunica la pregătit conserve pentru iarnă. Da, părinții noștri încă mai au obiceiul de a umple rafturile din beci cu diverse conserve. Ghiveciuri, roșii și castraveți murați/marinați, compoturi și dulcețuri, toate sunt pregătite cu multă dragoste de bunica, ajutată de nepoței.
  • Fac băi în lighean. Cu apa încălzită la soare, în lighean, parcă și dușul e mai plăcut. Astfel, în fiecare zi, înainte de somnul de amiază, Cecilia și Stelian se bălăcesc în apă ca niște rățuște. Deși bunica are baie, totuși mult mai interesant e pentru ei să se spele afară.
  • Dorm mult. În sat, când bunica are și ea concediu și nu se grăbește nicăieri, copiii sunt lăsați să doarmă atât cât vor ei. Doar nu trebuie treziți dimineața să meargă la grădiniță...
  • Au libertatea de a face tot ce vor. Bunicii, spre deosebire de părinți, sunt mult mai relaxați când vine vorba de creșterea copiilor. De puține ori spun NU, căci nepoții sunt slăbiciunea lor, nu strigă la ei și îi răsfață cu fel de fel de bunătăți.
Să le oferim copiilor noștri o vacanță de vară frumoasă, la bunici, zic, sau măcar câteva săptămâni. Atât bunicii, cât și cei mici, vor fi fericiți și vor crea amintiri de neuitat pentru întreaga viață.

Copiii voștri cum își petrec vacanțele?

Pentru a vedea noile articole, dați un like paginii de Facebook a blogului, iar pentru idei de jocuri, urmăriți-mă pe Instagram.

2 comentarii:

  1. Wow! Ce frumos! De abia astept sa creasca fiica-mea sa o duc la bunici. Chiar daca ambii sunt la oras, tot pot profita de dragostea lor nemarginita. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Deocamdata, copilul nostru are 2 ani, dar nu concepe sa ramana undeva fara noi, nici nu a stat vreodata, dar si noua ne-ar fi greu... nu cred ca am rezista :D
    Poate mai tarziu. In septembrie urmeaza sa vina o surioara pentru Mihai, mai vedem peste cativa ani :P

    RăspundețiȘtergere