joi, 5 octombrie 2017

Învățăm emoțiile prin joc


Cu siguranță și tu ai momente când ești tristă, iar copilul te întreabă: Mami, de ce ești supărată? Sau ți s-a întâmplat ca cel mic să vină și să îți spună cu un zâmbet larg: Mami, sunt foarte fericit! Dar tu de câte ori l-ai întrebat pe copilul tău ce este fericirea, tristețea, curiozitatea, furia, supărarea, etc? 

În familia noastră se vorbește mult despre emoții. Încurajăm copiii să plângă atunci când simt nevoia s-o facă, să zâmbească atunci când sunt fericiți, să fie furioși, triști, uimiți.  Pentru a înțelege mai bine lumea emoțiilor, le-am organizat Ceciliei și lui Stelian mai multe activități care să-i ajute să își exprime propriile trăiri și sentimente. 

1.Ce spun ochii tăi?
Multe emoții sunt transmise cu ajutorul ochilor, de aceea este foarte important să putem cunoaște trăirile celor din jur privindu-le ochii. Din câteva reviste am decupat mai mulți ochi și am încercat să ghicim împreună cu copiii ce emoție se ascunde în fiecare ochi.


2.Cum se simt eroii din desene animate?
Am avut nevoie de câteva abțibilduri cu personaje din desene animate și bețișoare de lemn. Am lipit abțibildurile pe bețișoare, dupa care am scris în dreptul fiecăruia emoția pe care o trăiește fiecare personaj. Cei mici doar au trebuit să imite personajul și să povestească cum se simt atunci când trăiesc astfel de emoții. 


3.Ce emoții ai trăit astăzi?
Este foarte important să vorbim despre emoțiile pe care le avem. Le-am propus acest lucru și copiilor. Am lipit pe CD-uri hârtie albă, pe care am desenat diverse emoții. I-am întrebat cum s-au simțit în ziua respectivă, iar ei și-au atribuit o emoție reprezentată pe CD.


4.Desenăm emoțiile pe scoici
E o activitate foarte simplă. Am avut nevoie de scoici și acuarelă. Cu ajutorul pensulei am desenat pe scoici diverse emoții. Între timp, am și discutat despre acestea.


5.Ghicește cum mă simt eu
Pentru a-i ajuta pe copii să înțeleagă emoțiile semenilor, am folosit câteva tuburi de carton, pe care  am desenat diverse emoții. Le-am arătat, pe rând, câte un tub, iar ei au încercat să ghicească starea mea, ghindându-se dupa emoția reprezentată pe tub. 


Făcând aceste activități, copiii au înțeles că e absolut normal să te simți furios, vesel, trist sau în orice alt fel și că e foarte bine să-ți exteriorizezi emoțiile. Important e ca atuni când le exteriorizezi să nu faci rău celor din jur.

Pentru a vedea și alte idei de jocuri și activități, te invit pe pagina deFacebook a blogului și pe Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu