marți, 3 octombrie 2017

„Eu sunt Malala” – cartea despre tânăra care a luptat pentru educație și a schimbat lumea


Cine e Malala?  Eu sunt, și asta e povestea mea!”. Așa începe una dintre cele mai frumoase povești despe curaj și dragoste față de semeni –  povestea Malalei. Copila avea doar 10 ani când talibanii au pus stăpânire pe regiunea Swat din Pakistan, unde locuia aceasta, împreună cu mama, tatăl și cei doi frați ai săi. 

Malala era pur și simplu îndrăgostită de cărți și adora să meargă la școală, iar la sfârșitul fiecărui semestru, avea cele mai mari note și ieșea pe locul întâi. „Se poate spune că am crescut într-o școală. Școala era lumea mea și lumea mea era școala! Școala mea era un paradis!”.

Cu toate că Malala avea șansa de a învăța, era tristă din cauza miilor de copii care nu pot merge la școală. Astfel, a început să lupte pentu dreptul la educație. Pe 9 octombie 2012, cauza pentru care lupta i-a adus aproape moartea, fiind împușcată de talibani. Nimeni nu se aștepta să scape cu viață, dar în timp ce ea se afla între cei 4 pereți ai spitalului din Birmingham, Anglia, întreaga omenire se ruga pentru sănătatea celei care avea să devină „cel mai tânăr câștigător al Premiului Nobel pentru Pace”. „Nu vreau să fiu cunoscută drept „fata care a fost împușcată de talibani”, ci ca „fata care a luptat pentru educație”, fata care luptă pentru pace, având drept singură amă cunoașterea”.

Pe mine m-a emoționat foarte mult această carte, iar exemplul Malalei mi-a demonstrat din nou că trebuie să luptăm pentru cauza pe care o susținem și să ne urmăm visele. 

L-am rugat o dată pe Dumnezeu să mă facă mai înaltă. Mi-am dat seama că Dumnezeu a răspuns rugăciunii mele. Dumnezeu mă ridicase până la cer. Eram așa de înaltă că nici nu mai puteam să mă măsor, iar vocea mea ajungea la oamenii de peste tot. Dar știam că împreună cu o asemenea înălțime, Dumnezeu mi-a oferit deopotrivă o responsabilitate și un dar: responsabilitatea de a face lumea un loc mai pașnic, pe care o duc după mine în fiecare moment al zilei, și darul de a putea face asta.

Pace în fiecare casă, pe fiecare stradă, în fiecare sat și ăn fiecare țară – acesta e visul meu. Educație pentru fiecare băiat și fată din lume. E dreptul meu să stau în bancă la școală și să citesc împreună cu prietenele mele. Dorința mea e să văd un zâmbet de fericire adevărată pe fața fiecărui om.

Eu sunt Malala. Lumea mea s-a schimbat, dar eu nu”.

Recomand cu drag această carte și consider că fiecare dintre noi ar trebui să o citească și să urmeze exemplul Malalei.

Cartea o găsești pe elefant.md.

Lectură plăcută!

Pentru a vedea și alte recomandări de carte, te invit să mă urmărești pe Instagram și să dai un like paginii de Facebook a blogului meu cu recenzii – Porția de lectură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu