sâmbătă, 9 septembrie 2017

10+1 cărți îndrăgite de copiii mei


Au iubit cărțile încă de pe când erau în burtică și le citeam cu voce tare, iar ei loveau cu piciorușul, dându-ne semn că ne ascultă.  Tot de pe atunci am început să le cumpărăm cărți și să le facem o bibliotecă a lor, iar la zilele de naștere cer să le dăruim tot cărți. Astfel, în cei 4 ani, copiii noștri au ajuns să aibă unele cărți preferate, iar altele să rămână noi în bibliotecă. 

Am întocmit o listă cu cele 10+1 cărți pe care Cecilia și Stelian le adoră și ne cer să le citim din ele în fiecare zi. Ce-i drept, nu reușim zilnic nici măcar să le răsfoim, însă fiecărei zile din săptămână îi este rezervată 1-2 din aceste cărțulii.

Cu multe dintre ele am făcut cunoșință la biblioteca de lângă casă, dupa care, văzând că micuții le-au îndrăgit, le-am cumpărat. Le găsești în orice librărie din oraș!

10+1 cărți îndrăgite de copiii mei
„Albinuța” de Grigore Vieru
E cartea pe care fiecare familie trebuie să o aibă. Cu ajutorul acesteia copiii mei au învățat literele și cifrele, cuvinte noi și mici poezioare. Iar ilustrațiile frumoase i-au atras chiar de pe când erau mici de tot (că acum sunt mari deja :) ). Despre carte am scris AICI.


„Te iubesc orice-ai face” de Ioana Chicet-Macoveiciuc
N-o să mă crezi, dar dupa o lună de vară petrecută la bunici, revenită acasă, Cecilia mi-a cerut seara să-i citesc din cartea cu Ema, chiar dacă o așteptau câteva cărți noi cu povești. Am înțeles și de ce îi place atât de mult: la final cărții mă întreabă – „mama, tu tot mă iubești când fac experimente, așa-i?” – primind confirmarea că da, o iubim indferent de năzbâtiile pe care le face, iar asta înseamnă pentru ea siguranță și încredere. Despre carte am scris AICI.


„Sofia-Păpădia” de Stela Popa
Lui Stelian îi plac ilustrațiile, căci cartea e atât de colorată și cu desene atât de frumoase, încât chiar și un băiețel ca el, care apreciază mai mult conținutul, nu rămâne indiferent la ele. Cecilia însă, din prima zi în care am adus cartea în casă, a fost fermecată nu doar de desene, ci și de povestea Sofiei și de suferințele prin care a trecut aceasta. Despre carte am scris AICI.


„Mami, e gata?” de Ioana Chicet-Macoveiciuc
Toate cele 50 de pagini atrag ca un magnet copiii, care se împrietenesc repede cu Ema (din „Te iubesc orice-ai face”) și cu frățiorul său Eric. Iar cele 11 rețete, din ingrediente sănătoase, chiar nu pot sta cuminți în carte, ci se cer imediat transferate în farfurie. Despre carte am scris AICI.


„Băiețelul cu aripă de fluture” de Ioana Chicet-Macoveiciuc
Această poveste duioasă nu se poate să nu fie preferată de cei mici. Lui Stelian îi place de David, băiețelul-curajos și admiră ilustrațiile frumoase. Cecilia, însă, e fermecată de poveste și de fiecae dată pe parcursul lecturării ne oprim din citit și vine cu unele completări. Despre carte am scris AICI.


„Iepurașul care  voia să adoarmă” de Carl-Johan Forssen Ehrlin
Cartea aceasta este una magică, deoarece îi face pe copii să adoamă mai repede. În cazul lui Stelian funcționează, căci adoarme de la prima pagină. Cecilia însă, este atrasă de poveste și de ilustrații. Despre carte am scris AICI.


„Enciclopedia cu zâmbete”
Îți mai aduci aminte de această carte? Eu am avut-o în copilărie și tare mult m-am bucurat când am găsit o bătrânică, care o vindea. Nici nu am stat mult pe gânduri, ci am cumpărat-o și le citesc deseori copiilor din ea. Include ghicitori, proverbe, dialoguri scurte, povestiri și diverse istorioare hazlii.


„Vesel îndrumar pentru vestiar” de Ion Anton
E o carte cu poezii scurte despre haine și încălțăminte, sortate dupa sezon: maiou, pijama, rochie, bariz, năframă, fustă, ghete, pantofi, etc. Toate poeziile sunt atât de hazlii, încât îți stârnesc zâmbetul fără să vrei. În plus, cartea e atât de colorată, că cei mici nu rezistă fără să o răsfoiască. Datorită acesteia, Cecilia și Stelian au învățat denumirea articolelor vestimentare.


„Dicționar Tematic Ilustrat” de Elena Ungureanu
Da, ai citit bine! Copiii mei sunt îndrăgostiți de acest dicționar și știți de ce? Cu ajutorul acestuia au învățat o mulțime de cuvinte pe care, recunosc, nici noi nu le știam. În plus, dicționarul vine cu denumirea obiectului/felului de mâncare/profesiei în limba engleză și usă, însoțită de ilustrație și explicație. 


„Ghidușel în Țara Viețuitoarelor”
Cartea aceasta e minunată! Cecilia și Stelian o adoră deoarece conține o mulțime de curiozități despre păsări, animale și insecte. Or, ei acum sunt tocmai la vârsta când sunt extrem de curioși și își doresc să afle cât mai multe lucruri despre tot ce ne înconjoară.


+1 „Eu și lumea din jurul meu”
Este o carte îndrăgită de copii datorită clapelor sub care se ascund diverse curiozități: cu ce se ocupă omul de știință/meteorologul/medicul/mecanicul/exploratorul, ce este lumina/electricitatea/ecoul/sunetul, ce se întâmplă când te rănești, cum a apărut planeta. Toate acestea sunt explicate pe înțelesul celor mici, astfel încât îi scutește pe părinți de prea multe întrebări :).


Copiii tăi ce cărți preferă? Aștept să îmi spui în comentariile la acest aticol și ce alte cărți pentru copii îmi recomanzi!

Pentu a vedea noile articole, nu ezita să dai un like paginii de Facebook a blogului, iar pentru fotografii cu recomandări de cărți, jocuri și bucate pentru cei mici, urmărește-mă pe Instagram.

De asemenea, te invit să te alături câtorva grupuri frumoase pe Facebook:  Activități pentru copii și părinți creativi - pentru jocuri și activități cu copiii, iar pentru cărți bune pentru cei mici, dar și pentru mămici - Cărțile copilăriei fericite și Mămicile citesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu