joi, 22 martie 2018

„Lapte de mamă” de Edward St Aubyn


Când am văzut titlul, primul gând care mi-a venit a fost că această carte conține o poveste frumoasă despre relația-mamă copil. În mare parte așa este, căci „Lapte de mamă” de Edward St Aubyn descrie sacrificiile unei mame pentru copilul său, dar și cât de legați suntem noi, copiii, de mamele noastre, chiar și atunci când suntem maturi, chiar și atunci când mamele ne oferă un exemplu negativ.

La început cartea mi-a plăcut foarte mult și m-a ținut în suspans. La a doua parte am început să mă plictisesc, iar la următoarele m-am impus să o citesc, doar pentru a-i afla deznodământul. E o poveste ce oferă multe lecții, dacă ai suficientă răbdare să o citești, însă plictiseala își spune cuvântul. Conține fragmente care uneori nu au legătură unele cu altele și se cam pierde firul povestirii, motiv din care am citit-o cu greu.

Acțiunea se petrece în luna de vacanță – august, în anii 2000, 2001, 2002 și 2003. La început, totul este descris prin ochii unui nou-născut, căruia i se pare că trăiește într-o familie perfectă. Odată cu creșterea, acesta înțelege că de fapt relația dintre membrii familiei nu este atât de armonioasă, ci chiar „otrăvită” de adulter, minciuni, sentimente refulate, alcool, droguri, promisiuni încălcate. 

Totuși, atunci când am terminat-o de citit, mi-am notat câteva gânduri, pe care vreau să le împart cu voi:
  1. Femeia, mama este cea care ține focul aprins în vatră.
  2. Ca părinți, trebuie să fim foarte atenți și să nu transmitem copiilor noștri propriile frustrări și neliniști.
  3. Atunci când nu te descurci în relația cu copiii sau cu soțul/soția, foarte important este să discuți cu cineva (un psiholog, de exemplu).
  4. E foarte greu să renunțăm la obiceiurile rele ce le deprindem în familie și să nu conștientizăm că le transmitem și copiilor noștri.

Notițe cu creionul
  • Îl sărută pe frunte și el înțelese că, deși nu mai împărțeau același trup, aveau încă aceleași gânduri și aceleași sentimente. Se cutremură de ușurare și privi din nou perdelele și lumina care plutea.
  • -Ce poate fi mai simplu decât să strivești totul în drum spre lucrul dorit? – Să nu strivești nimic în calea ta.
  • Copiii au o mulțime de dorințe, spuse tatăl, dar înclin să cred că ai dreptate. Totul se reduce la o singură dorință, aceea de a fi aproape de cei pe care îi iubesc.
  • Și eu îmi fac griji pentru părinții mei atunci când pleacă undeva, dar asta nu-i împiedică să plece oricum, zise el. Și nici n-ar trebui să-i împiedice.
  • Un bărbat poate să zâmbească la nesfârșit și tot un ticălos să fie.
  • -Chiar tu ești cel mai mare dușman al tău? –Eu așa sper. Mă îngrozește gândul că cineva m-ar putea depăși.

Dacă îți dorești și tu să citești această carte, o găsești la Elefant.md, la un preț destul de bun.

Pentru mai multe recomandări de carte, jocuri și activități pentru copii sau rețete delicioase, te invit să apreciezi cu un like pagina de Facebook a blogului sau să mă urmărești pe Instagram și Pinterest.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu