joi, 15 martie 2018

5 rețete sănătoase de post preferate de familia mea


În perioada postului aud pe mulți spunând că nu mai știu ce să mănânce, că e foarte greu să nu prepari mâncare din carne, lactate sau pește. Nu e nici pe departe așa! Putem pregăti o mulțime de feluri de bucate de post, fără ca măcar să ducem dorul cărnii. Dacă și tu ții post și ești în pană de idei, nu mai știi ce mâncare sănătoasă să pregătești pentru familia ta, articolul acesta e pentru tine. Am adunat aici cinci rețete delicioase și simple, în speranța că te voi ajuta să ai un post mai ușor. De fapt, postul constă nu doar în abținerea de la anumite feluri de mâncare, însă acesta deja e un alt subiect.

  • Pentru a face un kebab de post, vei avea nevoie de lavaș armenesc, multe legume și sos de roșii.
  • Eu am optat pentru foi rotunde de lavaș, peste care am aranjat felii de roșii, usturoi, conopidă, broccoli, ciuperci, gogoșari.
  • Când am scos kebabul din cuptor, l-am stropit din abundență cu sos de roșii (preparat acasă de mama soacră).
  • L-am mâncat cald.
 

Clătite de post
  • Copiii mei adoră clătitele, de aceea le prepar destul de des. Am nevoie de: 1 litru de apă fiartă, plată sau gazată (cu cea gazată se primesc mai pufoase), 15 linguri de făină (eu pun mai multe, dar niciodată nu le-am numărat), 2 linguri de zahăr, ulei, 1 linguriță de sare.
  • Mâncăm clătitele cu miere, cu banane sau cu gem de zmeură. De multe ori copiii le mânăncă goale.

Dovleac cu mere coapte
  • Această gustare este preferata mea. Tot ce trebuie să fac este să tai felii subțiri câteva mere și o bucată de dovleac, să le amestec cu miez de nucă, scorțișoară și un pic de apă.
  • Dau totul la cuptor până când se înmoaie, iar când se răcește un pic, presor deasupra vanilie și miere.
  • E o savoare!

Salată de sfeclă roșie cu semințe de cânepă
  • În combinație cu semințele de cânepă, sfecla roșie e un deliciu. Eu o dau crudă prin răzătoare, dupa care o asezonez cu sare, ulei de măsline și un pic de usturoi pisat.
  • O las câteva minute, dupa care presor deasupra semințe de cânepă.
  • Uneori mai pun în ea și tulpini de țelină. Acestea o fac și mai gustoasă.

  • Cine a zis că pizza poate fi doar cu salam și cașcaval? Eu o prepar în fiecare săptămână atunci când e post și nu am nevoie de aceste ingrediente.
  • Tot de ce am nevoie sunt blaturi pentru pizza, peste care pun sos de roșii și diverse legume și verdețuri.
  • Dau la cuptor până când se rumenesc ușor.
  • Aceste pizze sunt mult mai gustoase decât cele din pizzerie. Nu o spun eu. O spun copiii mei, care îmi cer zilnic pizza, mai ales că ei sunt cei care o decorează.

Sper că ți-am oferit câteva idei de mâncare sănătoasă de post și m-aș bucura mult, dacă le prepari, să îmi arăți și mie rezultatul.

Poftă bună și post ușor să ai!

Pentru mai multe idei de rețete delicioase, vezi rubrica BUCĂTĂRIM de pe blog, iar pentru  jocuri și activități cu copiii și cărți de citit, te invit să apreciezi cu un like pagina de Facebook a blogului sau să mă urmărești pe Instagram și Pinterest. De asemenea, despre cărțile mele cu rețete am povestit în acest articol.

Sursa fotografiei principale - Pixabay

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu