sâmbătă, 18 noiembrie 2017

Poezie de la cititori: Vântul Toamnei



Prinț nervos de toamnă, Vantul
Se comportă mai coleric,
Azi e lin, dar mai spre sară
Suflă-n geam, batând isteric.

Toamna , doamna sa de aur,
De la tatăl ei, Pământul,
Moștenește –n rod, tezaur,
Ea- croindu-i doar veșmântul.

Iar, copacul din grădină,
Ca un moș cu barbă roș,
Iși apleacă grele ramuri,
Înspre gardul zdrențuros.

“Nu mai bate, vânt năprasnic!
Stai oleacă, mai domol,
Crengi îmi rupi, copil obraznic,
Și-mi smulgi frunze, și mă dor!”

“N-am ce-ti face, moș bătrân!
Doar sunt tînăr, sunt puternic,
Si trăiesc intens, vremelnic.
Da, mă simt ca un stăpân!
Fac ce vreau: șuier, dansez,
Doamna Toamnă mi-o distrez!”

“Ce îti pasă ție, sire,
Ești un june-n veșnicie,
Ești un duh necruțător
Și n-ai lacrimi ce te dor.
Tu n-ai casă în pustie,
N-ai cămin cald, primitor,
N-ai copii, n-ai bucurie,
N-ai strămoși, nici rădăcini.
Toată ziua umbli falnic
Dar ești doar un copil fățarnic.”

Așa-i Vântul, blestemat
De părinți, cândva, uitat.
Vine, pleacă, iar revine
Peste Toamnă, să domine.

Pe-a sa doamnă o încântă
Șuierandu-i cînt de-amor,
Pentru ea, ocări înfruntă
Ani in șir, neobositor.

Ramona Toderici,
pentru cititorii blogului SuntMAMĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu