marți, 21 noiembrie 2017

5 filme cu parfum de liceu pentru mamele nostalgice (ca mine)


Serile friguroase de toamnă sunt cele mai potrivite pentru o oră de stat în pat, sub plapuma caldă, cu o cană cu ceai și un film bun. De când am copii, mai rar mă bucur de asemenea momente, însă când am parte de ele, le trăiesc la maximum și parcă sunt mult mai speciale. 

În acest sfârșit de an mi-am propus ca unele seri să le dedic filmelor și nu unor filme oarecare, ci celor românești, de colecție. Până la moment am privit 5 filme, despre care vreau să-ți povestesc și ție. Sunt filme din anii `80 - `90 și, dupa părerea mea, ar trebui să fie vizionate de orice persoană care iubește cinematografia. 

Am început seria „Filme de colecție” cu acestea 5 deoarece sunt filme tinerești, cu parfum de liceu, romantice, au subiecte asemănătoare, iar actorii sunt în mare parte aceeași. Toate filmele sunt regizate de Nicolae Corjos (doar ultimul – de Mircea Plîngău), iar scenariul este scris de George Șovu.
  1. „Declarație de dragoste” (1985) – un film cu Adrian Păduraru, Teodora Mareş, Tamara Buciuceanu, Ion Caramitru. Acesta relatează povestea a doi îndrăgostiți, liceeni – Ioana și Alexandru, care fac parte din clase sociale diferite. Deși au parte de multe obstacole, trăiesc o frumoasă poveste de dragoste. Filmul a fost distins la festivalul de la Costineşti cu Premiul tinereţii, iar la festivalul de la Cairo a primit Diploma de onoare şi Premiul Ministerului Culturii.
  2. „Liceenii” (1986) – un film cu Ştefan Bănică Jr., Oana Sârbu, Mihai Constantin, Tamara Buciuceanu Botez, Ion Caramitru, Cesonia Postelnicu. Filmul este o adevărată capodoperă cinematografică. Cine nu știe sau măcar nu a auzit vreodată cântecul „Ani de liceu”? „Liceenii” este un film de dragoste, o poveste despre iubirea dintre Mihai și Dana.
  3. „Extemporal la dirigenție” (1987) – un film cu Diana Lupescu, Tamara Buciuceanu Botez, Ion Caramitru, Ştefan Bănică jr. Filmul relatează „lupta” dintre profesorul de filosofie Socrate, popular în rândul elevilor, și profesoara de matematică Isoscel, care duc „o luptă crâncenă” și pe alocuri destul de amuzantă. Totul se învârte în jurul unui subiect propus de Socrate la inaugurarea anului școlar, printr-un extemporal pe tema "Cum aș vrea să fie dirigintele clasei?". Nu lipsește nici povestea de dragoste dintre doi liceeni, printre care și fiica profesorului – Anca.
  4. „Liceenii Rock`n Roll” (1991) – un film cu Tamara Buciuceanu-Botez, Ștefan Bănică-junior, Oana Sârbu, Mihai Constantin, Cesonia Postelnicu, Adrian Vâlcu, Cătălin Păduraru și Dan Cociș. Filmul relatează istoria formației rock a liceului, care trebuie să participe la un concurs, însă nu găsesc melodia potrivită. Toate peripețiile prin care trec sunt supravegheate de celebra profesoară Isoscel.
  5. „Liceenii în alertă” (1993) – un film cu Oana Sârbu, Mihai Constantin, Cesonia Postelnicu și Cosmin Sofron. Liceenii de altădată sunt deja adulți, dar au rămas prieteni și își doresc să contribuie la descoperirea adevărului, căci Ionică (unul dintre eroii principali) intră în tot felul de încurcături, fiind confundat cu  un traficant de droguri. 
Sper tare mult să-ți placă și ție aceste filme, căci mie mi-au amintit de anii de liceu și mi-au dat doza de nostalgie de care avem cu toții uneori nevoie.

Tu ce filme mai privești?

Pentru a vedea și alte recomandări, te invit să dai un like paginii de Facebook a blogului, dar să mă urmărești și pe Instagram și Pinterest, unde vin cu multe idei de jocuri, activități, rețete și cărți numai bune de lecturat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu