luni, 2 octombrie 2017

Există viață și #FărăZahăr


La începutul toamnei, Flavia, o mămică bloggeră tare dragă mie, a inițiat campania #SeptembrieFărăZahăr. Recunosc, propunerea ei era tentantă, însă nu o puteam accepta atât timp cât în familia mea se mânca foarte mult dulce, iar soțul nicidecum nu dorea să mă susțină. Or, fără susținerea lui, eu pur și simplu nu reușeam să renunța la zahăr, fiind și extrem de pofticioasă. Asta până într-o zi...

„-Hai să încercăm să renunțăm și noi la zahăr!”, îmi zice el. Evident, m-am bucurat foarte mult și am hotărât să nu mâncăm dulce (cu excepția fructelor) timp de 3 zile. Am rezistat și chiar a fost destul de ușor. Miercuri, joi și vineri #FărăZahăr. Perfect!

În weekend am mers în vizită la părinți și acolo a început marea problemă: „-Și așa ești slab, dacă nu mănânci zahăr o să slăbești cu totul!”, „O să dai jos 3 kg, dar vei pune înapoi 10!”, „Eu pentru cine o să mai fac dulcețuri?”, „Nu vă înnebuniți și mâncați normal, ca toți oamenii!”. Atunci am înțeles că e ușor să impui cumva unele limite în familia ta, însă să-i convingi pe cei din jur să îți accepte modul de viață, e foarte, dar foarte greu și cel mai bine e ca, atunci când vezi că nu te înțeleg, să nu insiști cu explicațiile, ci să-ți vezi de calea ta. Ceea ce și facem în continuare.

Cu ce am înlocuit zahărul
Reveniți acasă, am continuat cu #FărăZahăr, permițându-ne să gustăm din chec sau alte dulciuri doar duminica. Astfel, la serviciu, nu mai mâncăm ciocolate și chifle (care oricum nu sunt sănătoase), ci fructe: mere, struguri, banane, portocale, ba chiar și gogoșari dulci. Iar ceaiul și cafeaua o bem fără zahăr,  îndulcitori artificiali sau miere!


Ce am înțeles din #FărăZahăr?
1.Că nu mori dacă nu mănânci zahăr. Mori dacă îl mănânci, căci provoacă obezitate, diabet și alte boli grave.
2.Că nu am mai puțină energie dacă nu consum zahăr. Din contra, toată energia o iau din fucte și legume.
3.Că banana, mărul, strugurii și alte fructe sunt mult mai dulci decât credeam eu. Fiind obișnuită cu zahărul, nu apreciam gustul adevărat al acestora.
4.Că trebuie să mănânc doar atunci când mi se face foame. Până acum mâncam câte o bomboană, ciocolată sau biscuite chiar dacă nu îmi era foame.
5.Că eu pot. Că eu am o voință puternică.
6.Că nu slăbești dacă nu mănânci zahăr. Dar nici nu te îngrași.
7.Că  trebuie să citesc mai atent etichetele produselor pe care le cumpăr din magazine. Zahărul se ascunde acolo unde te aștepți mai puțin!
8.Că #FărăZahăr pot fi preparate o mulțime de deserturi.
9.Că există viață și #FărăZahăr.


Acest articol face parte din campania #SeptembrieFărăZahăr organizată de  Flavia Hiriscau, autoarea blogului Noi doi și bebe și Digital Parents Talks.

Revin și luna viitoare cu un articol despre #FărăZahăr! Povestea continuă!

Între timp, te invit să mă urmărești pe Instagram și să dau un like paginii de Facebook ablogului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu