marți, 24 octombrie 2017

Din dragoste pentru cărți sau CÂND reușesc să citesc


Când mai postez pe Instagram sau Facebook câte o fotografie cu cărțile pe care le citesc, neapărat cineva mă întreabă: „CÂND reușești să citești?”. Ei bine, eu citesc de când mă țin minte. Cred că aveam 5 anișori când citeam cărțile mătușii mele (care era în clasa întâi), dupa care am început să le citesc pe cele din biblioteca de la școală, iar vara împrumutam săptămânal cărți de la biblioteca sătească. Mergând la liceu și facultate, am lăsat oarecum deoparte lectura, căci aveam alte ocupații. Citeam doar ceea ce era în programa școlară/universitară.

Dragostea pentru cărți am redescoperit-o în timpul primei sarcini, când aveam mult timp liber și eram nevoită să respect un regim de pat, astfel că altă ocupație mai interesantă decât lectura nu prea aveam la acea perioadă. Pe atunci îmi cumpăram cărțile de la chioscuri, mai rar de la librării și citeam mai mult despre sarcină, copii și educația acestora. Dupa ce am născut, noaptea, când Cecilia nu prea dormea, am început să citesc cărți în format electronic. Cred că atunci am citit cele mai multe cărți pdf, dar și pe cele mai interesante și „în vogă”.

Astfel, cu patru ani în urmă am început să citesc din nou și de atunci nu a trecut nici o zi fără ca eu să lecturez măcar o pagină dintr-o carte. Din dragoste pentru cărți, am creat și o rubrică pe acest blog, unde vin cu recomandări și recenzii ale cărților care mi se par potrivite să fie citite de mămici, dar am și un blog aparte – Porția de lectură – une scriu despre toate cărțile pe care le citesc.

Când copiii mei erau bebeluși, îmi era foarte ușor să citesc în timp ce-i alăptam. Odată cu creșterea lor, ei aveau nevoie mai mare de mine, doreau/doresc să ne jucăm împreună, să facem diverse activități și timp pentru lectură nu prea mai am. Cu toate acestea, obiceiul de a citi măcar o pagină e zi, l-am păstrat și reușesc să citesc în jur de 2-3 cărți pe parcursul unei luni.

CÂND citești?”, asta e întrebarea pe care mi-o adresează cel mai des mamele.

  • Mai înainte, când încă copiii mei nu mergeau la grădiniță, mă trezeam dimineața mai devreme și până când se trezeau ei, eu citeam. La fel făceam și seara: îi adormeam, apoi îmi luam cartea și până venea Moș Ene și pe la genele mele, citeam.
  • De asemenea, la amiază, când ei dormeau în jur de 2-3 ore, eu reușeam să fac și treburile prin casă, dar și să citesc o jumătate de oră.
  • Acum, când ei merg la grădiniță, iar eu la serviciu, mi-am modificat rutina zilnică de lecturare. Citesc seara, cât ei se joacă cu tati.
  • Cel mai mult însă citesc în microbuz. Pentru a ajunge de acasă la serviciu, am nevoie de 30-40 de minute. Deci, am norocul ca de fiecare dată să găsesc un loc liber și până ajung la destinație, citesc. Dimineața și seara, uneori.
  • De asemenea, la amiază am o pauză de o oră. Jumătate din această pauză o dedic lecturii.
Evident, nu întotdeauna respect acest „program”, însă în mare parte, cam așa reușesc să citesc și să creez acea impresie, cum mi-au spus unele cititoare, că stau numai cu cartea în mână. Nu citesc toată ziua, dar recunosc, lectura ocupă un loc important în viața mea.

Tu cât de des citești? Care sunt cărțile tale preferate?

Pentru a vedea ce cărți lecturez, dă un like paginii de Facebook a blogului sau urmărește-mă pe Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu