vineri, 27 octombrie 2017

Călătorind prin țară: Tvardița, Bulgari Winery, Grozdeber


Luna octombrie mi-a adus, pe lângă tuse, nas înfundat și dureri în gât, multe alte momente frumoase și experiențe inedite. Una dintre acestea a fost o călătorie frumoasă la sudul Moldovei. Trebuie să recunosc, mai departe de Hîncești nu am călătorit în partea de sud, așa că, atunci când cei de la Arta Vinului  mi-au propus să merg în municipiul Tvardița, raionul Taraclia, la o degustare de vinuri fabricate de Bulgari Winery, am acceptat fără nici o ezitare. Mai mult chiar, dupa această degustare am fost invitată la un alt eveniment, care a avut loc aici sâmbăta trecută, numit Grozdeber sau Ziua Roadei. Astfel, am avut ocazia să mă aflu de două ori în sânul comunității de bulgari din această localitate și să le admir obiceiurile, să gust din mâncarea tradițională și vinurile delicioase. 

Despre prima zi am povestit în articolul „Da, mamă, beau vin... când vreau să mă relaxez!”, unde am prezentat o listă de vinuri pe care le-am degustat și pe care le recomand mămicilor pentru atunci când vor să se relaxeze, la un pahar de vorbă (și de vin) cu prietenele. 

În articolul de azi vreau să-ți povestesc despre cea de-a doua zi petrecută la Tvardița. A fost o experiență extraordinară și am cunoscut de-adevăratelea băștinașii bulgari din localitate.


Anual, la sfârșitul lunii octombrie, în acest oraș se sărbătorește Grozdeber, ceea ce reprezintă sfârșitul strângerii noii recolte. Cu această ocazie, autoritățile locale, în colaborare cu fabrica de vinuri Bulgari Winery, organizează în centrul orașului un concert foarte frumos, în cadrul căruia evoluează ansamblurile folclorice din municipiu, iar locuitorii dansează de le sfârâie călcâiele. În acest an tvardițenii s-au delectat și cu muzica formației „Lume”, care a interpretat cântece pe placul atât al celor mici, cât și al celor mai în vârstă.


Tot în centrul orașului locuitorii și oaspeții au gustat vinurile din noua roadă, dar și diverse feluri de mâncare, pregătite de cele mai iscusite gospodine. Eu am avut ocazia să mănânc cel mai delicios pilaf cu carne de berbec coaptă. Recunosc, nu mă dau în vânt dupa acest fel de carne, dar la Tvardița am gustat din ea de două ori și de fiecare dată mi-a plăcut. 

Făcând o scurtă plimbare prin centrul orașului, am observat că oamenilor de aici le e tare dragă culoarea galbenă. Casa de cultură, grădinița, fabrica de producere a țigărilor, fabrica de carne, fabrica de vinuri Bulgari Winery, dar și bordurile, toate sunt vopsite în galben, iar asta mie mi se pare tare frumos, căci imediat ce intri în localitate, simți că ești primit cu căldură.




Mi-aș dori să revin în Tvardița, pentru a cunoaște și mai bine comunitatea de bulgari de aici, căci sunt cu adevărat deosebiți. Vă îndemn și pe voi, atunci când aveți drum pe la sudul țării, să mergeți neapărat în acest orășel. Credeți-mă, aveți ce vedea aici!

Dacă ți-a plăcut acest articol, te invit să apreciezi și pagina de Facebooka blogului sau să mă urmărești pe Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu