marți, 19 septembrie 2017

6 lecții pe care le-am învățat în cei 6 ani de căsnicie


În această săptămână în familia noastră a fost o mare sărbătoare. Am marcat 6 ani de la înregistrarea căsătoriei și de la ziua nunții. 6 ani în care am făcut doi copii frumoși, ne-am cumpărat o casă și am crescut toți împreună. Acești 6 ani mi-au oferit cea mai frumoasă familie posibilă și m-au învățat lecții cât pentru o viață.

Las aici doar 6 dintre ele.

1.Când mă doare, trebuie s-o spun
Femeile îndură totul. Eu am avut parte de experiențe plăcute, dar și dureroase. Atunci când m-a durut, am spus. Astfel, cu susținere din partea omului drag, durerile au devenit mai ușoare. Pentru noi ambii comunicarea este foarte importantă și am învățat să nu discutăm doar despre copii și cumpărături, ci și despre stările noastre interioare.

2.Microfonul pe rând
În orice familie există mici neînțelegeri și certuri. Acestea trebuie rezolvate imediat ce apar, doar că... vorbind pe rând. Atunci când am vorbit ambii odată, nu ne-am mai putut înțelege. 

3.Bucuriile noastre sunt ale noastre. La fel și necazurile
Nimănui nu-i pasă dacă în familia noastră e rău sau bine. De aceea, mă strădui să nu vorbesc cu cei străini despre cât de minunat e soțul meu sau cât de bine (nu) ne înțelegem. Chiar nu trebuie să știe nimeni asta.

4.Răbdare, răbdare și iar răbdare
Viața de familie nu e numai lapte și miere. Importantă e răbdarea. Soțul meu mi-a oferit și îmi oferă în continuare cea mai frumoasă lecție a răbdării. 

5.Fiecare are nevoie de momentele sale de liniște și intimitate
Oricât de mult  aș iubi omul de lângă mine, ambii avem nevoie de minute, ore sau chiar zile de separare, când trebuie să respirăm unul fără celălalt. Pentru noi amândoi aceste momente sunt importante și ne străduim să nu ne sufocăm unul pe celălalt cu prezența.

6.Singura persoană pe care trebuie s-o schimb sunt EU
Atunci când m-am căsătorit, am fost conștientă de calitățile și defectele omului iubit. Nu am încercat să-l schimb pe el, ci să îmi modelez propriile defecte și să mă perfecționez. El nu este proprietatea mea!


Dar tu ce lecții ai învățat alături de soțul tău?

Pentru a vedea și alte articole, te invit să dai un like paginii de Facebook a blogului.

Un comentariu:

  1. În ai noștri 9 ani de căsnicie am învățat că dacă omul de lîngă mine e obosit si nervos atunci îl las neaparat sa se retragă in dormitor sa se odihnească

    RăspundețiȘtergere