miercuri, 30 august 2017

Idei de jocuri cu ghinde


Plimbându-ne prin parc, „ne-au ieșit în cale” câțiva copaci de stejar, care tocmai își lăsaseră ghindele să cadă și să bucure copiii. Cu regret, am observat că celor mici le place să se joace cu ele, pe când parinții le iau din mână și le aruncă hăt departe, din motiv că sunt murdare sau nu mai știu de ce.

Ei bine, atunci mi-am dat seama că mulți părinți nu înțeleg că copiii nu au nevoie de jucării scumpe și, în general, ei nu prea au nevoie de jucării, căci și le pot face singuri din ceea ce găsesc în natură, cum ar fi din ghinde, conuri de brad, nuci, diverse semințe, castane, rămurele. Trebuie doar ca noi, maturii, să le permitem să-și lase imaginația să le dicteze cum și cu ce să se joace.

Atunci mi-a venit ideea să vă arăt și vouă cum se joacă copiii mei cu ghindele care, la sfârșitul lui august și începutul lunii septembrie, sunt tocmai jucăriile potrivite pentru micuți.


5 idei de jocuri cu ghinde
1.Potrivirea căpăcelelor
Din parc până acasă, pentru că erau prea uscate, multora dintre ghinde le-au sărit căpăcelele. Misiunea copiilor este de a potrivi căpăcelul pentru fiecare ghindă. 

2.Buchețele din ghinde
Din ghindele cărora le-au mai rămas căpăcele, micuții pot face buchețele. Pur și simplu te topești atunci când vine și îți spune: „Mami, acest buchet de ghinde e pentru tine!”.


3.Numărăm ghindele
Iar pentru a învăța mai bine numerele și numărătoarea, le putem propune copiilor să numere ghindele și să le asocieze cu cifrele pe care le putem desena pe fișe.


4.Tablou din ghinde și căpăcele
Din ghinde cei mici pot confecționa diverse tablouri. Ei adoră această activitate!


5.Omuleți, submarine și avioane
Cu ajutorul câtorva ghinde, a căpăcelelor și a plastilinei, copiii pot meșteri diverse figurine interesante, cum ar fi acești omuleți nostimi, submarine, avioane, păsări sau animăluțe. 


Copiii mei au fost extrem de entuziasmați să se joace cu ghindele. Ce zici, îi propui și micuțului tău aceste jocuri? Dacă ai și alte idei, te rog să le menționezi în comentariile la acest articol.

Baftă la joacă!

Pentru a vedea și alte idei interesante de jocuri și activități, nu ezita să dai un like paginii de Facebook a blogului și să mă urmărești pe Instagram.

5 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. :) De nevoie :) Dar e o placere sa inventez jocuri pentru copiii mei.

      Ștergere
  2. Ce frumos! Maine mergem la cautat de ghinde :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesantă ideea. Eu anul trecut le am cerut copiilor să adune castane, au fost încântați au adus fiecare câte o pungă și le am pus în coșulețe. Dimineața le dădeam pe mese câte un coșuleț cu castane iar ei fiecare crea ceva din ele. Interesant era că se jucau în echipă și mă chemau să le apreciez lucrările, care uneori erau foarte frumoase Părinții au fost uimiți de fotografiile pe care le am trimis cu minunățiile create de copiii lor , din simplele castane

    RăspundețiȘtergere