sâmbătă, 2 septembrie 2017

Am fost la Festivalul Medieval 2017! Le-am oferit copiilor prima lecție de istorie!


La Complexul Etno-Cultural VATRA azi a fost cea de-a doua zi de Festival Medieval 2017. Am mers acolo împreună cu copiii și trebuie să vă mărturisesc că am revenit doar cu impresii pozitive și amintiri frumoase. Azi pentru prima dată am fost prezenți la un asemenea eveniment, iar copiii au fost extrem de entuziasmați de tot ce au văzut la VATRA.

Mai jos, las lista cu activitățile pe care le-am făcut la Festivalul Medieval 2017. Credeți-mă, acest festival e cu adevărat prima și cea mai frumoasă lecție de istorie pe care le-o putem oferi celor mici la început de an de învățământ. Pe gratis, căci copiii cu vârsta de până la 12 ani au acces gratuit!

Ce activități pentru copii „ne-au ademenit” la Festivalul Medieval 2017

1.Am făcut cunoștință cu armele cu care luptau ostașii în perioada medievală.

2.Am vizitat Muzeul VATRA. 


3.Am vizitat Căsuța cu Povești și am făcut cunoștință cu eroii din povestea Capra cu trei iezi.


4.Am vizitat Căsuța Bunicii. Când am intrat în această căsuță atât eu, cât și soțul, ne-am amintit de copilărie și de timpul petrecut la bunici. Aici le-am arătat copiilor cum arăta o casă în vechime, cu casă mare, sunduc în care se ținea zestrea și lejancă, locul unde iarna se acua întreaga familie la călduț.



5.Am admirat un show extraordinar susținut de Teatrul de dans „Alientrada”.


6.Am admirat parada participanților și am aplaudat mult și tare. Copiilor  le-a plăcut mult să bată din palme :)


7.Am admirat Turnirul Cavalerilor și al Arcașilor.



8.Am ascultat muzică medievală cântată de band-ul Lity Taler din Bielorusia. La unele cântece au dansat atât cei mari, cât și cei mici.


9.Am admirat copiii care au jucat mini-golf. Ai noștri sunt încă prea mici, dar la anul viitor se vor aventura și ei, sunt sigură.


10.Am admirat curajul copiilor care au tras cu arcul și s-au dat pe tiroliană. Cecilia ar fi vrut și ea să fie la înlățime, însă noi nu am avut curajul suficient încât să-i permitem să o facă. Am lăsat-o pe la anul viitor.



11.Am văzut cum se coc plăcintele în cuptor, iar dupa ce s-au copt, am gustat din ele.Gustul acestora nu se compară cu nimic!


12.Am vizitat un beci adevărat, care avea rafturile pline cu conserve pentru iarnă și în care era foarte frig.


13.Copiii au văzut cum arată colibele. Până azi ei niciodată nu au văzut o colibă adevărată, făcută din stuh, așa ca-n vechime.


14.În Orășelul Copiilor, micuții s-au jucat și au sărit la bătută până nu au mai avut puteri.


15.Am mâncat vată dulce, supă cu perișoare, mămăligă cu brânză și smântână, înghețată, fructe și am băut muuuuuuuuuuuultă apă.


16.Ne-am odihnit pe iarba proaspăt cosită și pe leagănele din Zona Copiilor și am făcut multe fotografii frumoase, să le avem ca amintire.


Au mai avut loc: marea luptă cu peste 150 de cavaleri, concert de muzică medievală susținut de formațiile Lity Taler și Harmasar și un fire show extraordinar Sansara, însă noi am lipsit de la acestea, căci copiii erau foarte obosiți. 


Mâine e cea de-a treia zi, la fel de frumoasă și cu multe activități interesante pentru maturi, cât și pentru cei mici.  Nu stați în case. Mergeți departe de gălăgia orașului, împreună cu copiii, la VATRA, pentru a le oferi cea mai frumoasă lecție de istorie de la început de an școlar!

Următiți hastagurile evenimentului: #VatraFest și #FestivalMedieval2017, pentru a vedea cele mai recente postări de la festival!

Pentru a vedea detalii și de la alte evenimente la care particip, nu ezita să mă urmărești pe Instagram și să dai un like paginii de Facebook a blogului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu