luni, 28 august 2017

Dragă doamnă de la Librarius, Calea Ieșilor 5!


Nu știm să zâmbim... Mergem pe stradă cu câte o mutră înăcrită și tristă, de parcă avem cea mai mare durere și toată lumea trebuie să ne ajute sau mai mult chiar, de parcă toți ne sunt datori cu ceva. Venim la serviciu, din nou, afișăm o mină de oameni necăjiți și îi facem pe toți martori la durerea noastră. Dintotdeauna am spus: problemele personale rămân acasă, nu le luăm cu noi la locul de muncă, indiferent de cât de mari or fi ele.
Nu e deloc plăcut să intri într-o librărie, în Librarius, de exemplu, iar librarul să te întâmpine cu o voce autoritară și supărat, de parcă i-ai mâncat prânzul. Mai bine zis, l-ai întrerupt din navigarea pe Facebook.

-Ce doriți? mă întreabă, în timp ce eu deja găsisem raftul cu cărți pentru copii.  

Eram în căutarea unei cărți scrise de autori Basarabeni. O găsesc. Exact cartea pe care mi-am dorit-o, dar care avea coperta și foile îndoite. 

-S-o luăm, zice soțul. 

-Nu, zic eu, e o carte care deja a fost în mâinile mai multor oameni, căci o carte nouă nu arată așa. Eu vreau o carte NOUĂ!

-Doamnă, dacă nu vă convine, puneți-o pe raft și lăsați-o acolo. Nu vă impune nimeni să o cumpărați, se răstește la mine vânzătoarea de cărți care, pe lângă faptul că nu își face bine munca, mai e și lipsită de educație... 

Eu zic așa, dragă doamnă de la Librarius: ar trebui să vă căutați un alt loc de muncă, unde se acceptă bădărănia și nesimțirea. Dacă lucrați cu oamenii, fiți bună și iubiți-i, zâmbiți-le și răspundeți-le atunci când sunteți întrebată. În mod contrar, nu prea veți avea vânzări... E locul dvs de muncă, pentru care sunteți plătită!

Mie tare mult îmi place Librarius, chiar dacă imediat ce intri in librărie te întâmpină jucăriile, materiale de birotică și nu cărțile. Îmi place atmosfera caldă și primitoare, cărțile frumos aranjate și designul încăperilor, însă atât timp cât vor fi angajați oameni incompetenți și idioți, nu cred că mai calc pragul librăriei de la Calea Ieșilor...

Din păcate, am mai povestit câtorva persoane despre pățania cu doamna vânzătoare de cărți de la această librărie și mi-au confirmat că și cu ei dânsa s-a comportat la fel de urât...
Sursa foto – Librarius.md

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu