marți, 18 iulie 2017

„Sofia Păpădia” de Stela Popa – o carte despre dragoste și siguranță

Sunt sigură că nu există părinte în țara noastră, care să nu fi auzit de cărțile scrise de Stela Popa: „Îngerii Mării”, „Semincioara Fermecată”, „Sofia Păpădia” și „Regele cel Înțelept” din seria „Povești pentru Dănuț”. Sunt cărți de care nu doar copiii, dar și maturii se îndrăgostesc de la prima lectură și care, pe lângă povestea frumoasă prezentată pe înțelesul celor mici, conține și lecții de viață, bune de urmat de către aceșia. Unde mai pui că sunt și frumos ilustrate de talentata Stela Damaschin-Popa!


Recunosc, nu avem în biblioteca familiei nici o carte scrisă de Stela Popa, însă le-am răsfoit pe toate la librărie (le găsiți la Librăriile Cartier). Pentru că de câteva zile o tot auzeam pe Cecilia strigând prin casă Sofia-Păpădia, asta după ce auzise de la mine despre ea,  am împrumutat cartea de la bibliotecă (m-am bucuat nespus de mult să văd aceste cărți și la bibliotecile din oraș). Am citit-o de câteva ori copiilor și am inclus-o pe lista de cumpărături pentru luna viitoare (cumpărăm pentru ei minimum o carte pe lună, idee împrumutată de la o prietenă).

Stelian a fost atras de ilustrații. De fapt, cam acesta e primul lucru pe care îl observă la cărți. Cecilia însă, din prima zi în care am adus cartea în casă, a fost fermecată nu doar de desene, ci și de povestea Sofiei și de suferințele prin care a trecut. Am discutat mult și ultima parte a cărții.

„Sofia Păpădia” este despre Sofia, fiica cea mai mică a Regelui și Reginei din Ținutul Misterelor, sora Soarelui, logodnica Vântului. Pentru că nu dorea nici în ruptul capului să-și lase surorile mai mari nemăritate, Sofia nu s-a căsătorit cu Vântul, ci și-a așteptat rândul. Între timp însă, a fost răpită de Viforul de Miazănoapte, care a dus-o în Împărăția Frigului. Într-un final, fata a scăpat de acolo, însă s-a transformat într-o frumoasă floare din Împărăția Primăverii – păpădia.

Este o poveste duioasă, care îi învață pe cei mici să fie buni, să-i ajute pe cei mai slabi decât ei și să aibă grijă de mediul înconjurător. Cu ajutorul cărții ei învață anotimpurile și află cum au apărut păpădiile.  Însă cea mai importantă lecție pe care  o oferă cartea este lecția siguranței. Ne ajută pe noi, părinții, să le explicăm copiilor despre cât de important este ca ei să se protejeze de străini, să nu se încreadă în ei și să nu accepte nimic de la aceștia.

„Sofia Păpădia” este cartea ce poate fi dăruită tuturor Sofiilor, fetițelor-păpădii, dar și băiețeilor-vântuleți. Cu siguranță, în scurt timp va veni și în casa noastră. Până atunci însă, vă invit pe voi, mămicile care ați citit copiilor povestea, să îmi spuneți dacă le-a plăcut și ce au învățat din ea.

Pentru a vedea și alte recomandări de carte, dați un like paginii de Facebook a blogului sau urmăriți-mă pe Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu