marți, 13 iunie 2017

Amprentele copiilor în aluat sărat – amintire dulce pentru întreaga viață


Tuturor mămicilor le e dor de perioada în care copiii lor erau bebeluși și aveau mânuțele micuțe, moi și pufoase. Și eu duc dorul primului anișor din viața copiilor mei, însă îl alin cu amintirile frumoase: fotografii, jucăriile și hainele de bebeluș. Pentru că atât de repede cresc copiii, vrem să păstrăm cât mai mult timp amintirile cu ei...

Descoperisem mai demult o metodă neobișnuită de a păstra amprentele mânuțelor sau a tălpițelor, însă ezitam să o aplic și eu. Iată că zilele astea, cu nostalgie după anii de bebelușeală, am hotărât să păstrez amprentele copiilor mei de la 2,4 ani – Stelian și 3,6 ani – Cecilia. Cum? Foarte simplu: confecționând boluri mici din aluat sărat, iar în mijlocul acestora, i-am îndemnat pe cei mici „să-și lase urma”. Atât le-a trebuit!

Materialele necesare

Dacă și tu îți dorești să faci plăcuțe cu amprente, pe care să le păstrezi pe perete sau să le dăruiești bunicilor, ai nevoie de:
  • Apă
  • Făină
  • Sare
  • Colorant

Cum se face aluatul și amprentele
  • Pentru a face acest aluat sărat, ai nevoie și de un vas în care să amesteci în părți egale sare și făină, apoi apă, pentru a obține un aluat ușor de modelat. Pentru a-i da culoare, eu am folosit și cteva picături de colorant.
  • Cu ajutorul sucitorului fă o turtă nu prea groasă, apoi îndeamnă-l pe cel mic să preseze aluatul cu mânuța, pentru a-și lăsa amprenta. Procedează la fel și în cazul tălpiței.
  • Dacă îți dorești să atârni formele pe perete, fă-le și câte o gaură. Eu le-am făcut boluri, apoi le-am lăsat la uscat, la temperatura camerei.
  • Pentru a le usca mai rapid, le poți pune la cuptor, la temperatură foarte mică.
  • Când acestea se usucă bine, lasă-l pe cel mic să le picteze sau faceți acest lucru împreună.

Astfel, vei putea păstra pentru toată viața amprentele de bebeluș ale copilului tău. O amintire frumoasă, nu-i așa?

Spor la meșterit!

Pentru a vedea și alte idei interesante, dă un like paginii de Facebooka blogului sau urmărește-mă pe Instagram.

4 comentarii:

  1. Andreea-Carmen raDU14 iunie 2017 la 15:37

    Eu am făcut din lut, n-am știut la vremea respectivă că există și varianta asta super simplă și la îndemână. Fain!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am folosit aluatul sărat pentru a face decoraţiuni de Paşte sau de Crăciun, ies foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere