vineri, 9 iunie 2017

Bloggerița Victoria Marcu: „Fericirea copiilor mei e fericirea mea, alimentată de BunăPapa”


Victoria Marcu este mama și bloggerița care inspiră prin articolele și postările sale delicioase. La scurt timp de la lansare, blogul BunăPapa a adunat mii de vizitatori, de aceea am ales să fie ea următoarea protagonistă a rubricii „La o cafea cu Bloggerii”, pentru a vă motiva și pe voi să mâncați sănătos și corect. E simplu! Vă veți convinge citind interviul, pe care Victoria a acceptat cu amabilitate să mi-l ofere.

Victoria, de ce ai hotărât să-ți faci un blog? Care a fost momentul decisiv?
Ideea aceasta de mult timp se perinda în gândurile mele, chiar de când am devenit mămică. Voiam să împărtășesc cu toți intensitatea emoțiilor și trăirilor din această perioadă - maternitatea, însă nu găseam momentul potrivit, până când m-a găsit el pe mine, momentul. Ajunsesem să fiu obosită de rutină, nu mă puteam concentra pe nimic, deveneam ușor irascibilă. Și-atunci mi-am zis, acum e timpul să acționez, să schimb situația și să mă concentrez pe lucrurile cu adevărat frumoase din această perioadă, altfel riscam ca aceste stări negative să fie transmise și copiilor. Iar eu voiam copii fericiți, iar fericirea lor de fapt e fericirea mea, alimentată de BunăPapa.

De ce BunăPapa?
Mai întâi pentru că e o formulă de salut: bună, pa-pa!. Apoi pentru că e vorba de rețete de bună papă.
În mod firesc, clipele irepetabile, momentele amuzante și toate emoțiile pozitive pe care ni le dau copiii, încerc să le înșir pe foaie din unghiul meu de vedere, mai exact, din simplul colț de masă al bucătăriei mele. Pentru că, de când am devenit mămica, aici, la bucătărie, îmi petrec cea mai mare parte a timpului împreună cu fetițele. De aceea, istorioarele mele vor fi însoțite neapărat de câte o rețetă culinară de bună papă.

Ești adepta alimentației corecte. Cât de corect se alimentează familia ta?
Adevărat, pledez pentru o alimentație corectă, iar asta presupune nu doar produse de bună calitate, dar și anumite obiceiuri de alimentație sănătoasă. De exemplu, aplic puterea propriului exemplu. Mă strădui să mă alimentez sănătos, iar mâncarea pe care o prepar acasă pentru întreaga familie trebuie să corespundă anumitor norme de alimentație corectă, iar aici mă refer și la diferite deprinderi cotidiene. Ori de câte ori e posibil, evit să mănânc singură la masă sau să stau în picioare în timpul mesei, chiar dacă sunt grăbită, încerc să mă relaxez de fiecare dată și să simt gustul sau textura mâncării. Mă concentrez asupra a ceea ce am în farfurie și mă debarasez de gândurile nocive. Într-un cuvânt, pot spune că mă strădui să savurez plăcerea acestui proces, pentru că, până la urmă, a te alimenta sănătos înseamnă a te simți ulterior energic și bine. Uneori îmi reușește, alteori, mai puțin, știu însă cu siguranță că de (bună)starea mea depinde (bună)starea întregii mele familii. Deci, e o luptă cu mine însămi.

De unde faceți rost de produsele sănătoase (fructe/legume)? Este piața locul unde le găsim?
Nici magazinele și nici piața nu-mi inspiră încredere, dacă e să ne axăm pe produsele cu adevărat ecologice. Dar, studiez atent oferta și aleg cele mai bune dintre cele mai bune, verificând neapărat eticheta. Le mulțumesc, în schimb, părinților, care au grijă să ne suplinească la timp stocul cu fructe, legume și verdețuri cultivate ïn propria grădină.

Care sunt bucatele preferate ale copiilor tăi?
Dulciurile, desigur. Iar pentru a le face pe plac fetițelor, experimentăm împreună diverse deserturi naturale, fără zahăr și făină albă: ciocolată, înghețată, brioșe. Deserturile vegane diferă la gust de cele tradiționale, dar încet-încet ne obișnuim, ne formăm alte gusturi, ni le educăm. 

Cum ai reușit să le „sădești” gustul pentru mâncarea sănătoasă?
Per general, fetițele mele sunt însăși de natură ființe sensibile, emotive și fragile la toți factorii mediului înconjurător. Iar atunci când se întâmplă să consume produse mai puțin sănătoase, corpul neapărat le dă de știre prin diferite simptome de disconfort. Cea mare știe deja că zahărul din ceai îi produce stări de vomă, de aceea ea optează pentru un ceai "amar", dar cu momente dulci de joacă după, decât un ceai dulce cu momente amare la final. Mai exact, învățăm împreună să ne ascultăm corpul, sa avem grijă de el și să distingem stările de bine sau de rău pe care le putem avea în urma consumului unui aliment mai puțin sănătos. Iar la final le ofer libertatea de a alege. Laura a înțeles ce trebuie să aleagă pentru a fi în armonie și echilibru cu organismul ei, iar cu Amelia suntem încă la etapa de inițiere.

Ai două fetițe. Una merge la școală, alta e încă micuță și stă cu mami acasă. Cât de mult îi poți influența alegerile alimentare fetiței mai mari, atunci când ea e la școală?  Discutați despre ce e bine să mănânce acolo și ce nu?
Consider că baza unei alimentații sănătoase este moderația. Iar pentru ca un copil să-și dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase, trebuie să încerce să guste diferite gusturi - cu moderație. Nu vreau să fiu categorică și să le interzic un aliment sau altul numai pentru faptul că nu e sănătos, nu. Aceasta nu va face decât să-i sporească pofta și mai mult pentru acel aliment. Pur și simplu, reducem porțiile de mâncare, astfel încât să nu facem excese, și aici mă refer chiar și la produsele de bună calitate. Pentru că, consumul în exces al unui aliment sănătos nicidecum nu este un obicei alimentar sănătos. De aceea rămânem la vechiul principiu: totul cu moderație.
În altă ordine de idei, așa cum am mai spus mai sus, mă strădui să le învăț să-și asculte corpul și să fie atente la semnalele pe care le transmite organismul. În acest mod, fie că vor fi la școală sau în oricare alt local public, știind că zahărul din ceai le produce disconfort, vor cere un ceai fără zahăr sau, cel puțin, cu o cantitate mult mai mică.

Copiii tăi chiar nu mănâncă borș?  Cu ce înlocuiești acest fel de mâncare? Și în general, o consideri o mâncare sănătoasă, care nu trebuie să lipsească de pe masă?
Eu nu consider borșul o mâncare sănătoasă, pentru că, până la urmă, sunt doar niște legume fierte în apă câteva ore, care își pierd din proprietățile nutritive. Dar dacă ne este gust eu îl prepar. Iar atâta timp cât nu vom mânca borș de 3 ori pe zi, nu se va întâmpla nimic rău. Prefer însă să ofer copiilor o salată de legume proaspete în locul celor fierte. Și da, fetița cea mică nici măcar nu l-a gustat.

Fetițele tale te ajută la gătit? Reușești să le implici și pe ele atunci când prepari ceva gustos?
Fetițele mă ajută la gătit, desigur. Aceasta e și o modalitate de a preveni mofturile alimentare. Le iau cu mine la bucătărie, aici e spațiul nostru de joacă, unde petrecem util timpul, ne jucăm (cu ingredientele), preparăm ceva gustos și în final - mâncăm. 

Cum crezi, care este produsul ce nu trebuie să lipsească din meniul zilnic al unui copil? Ce rețete recomanzi să fie preparate cu acest aliment?
Avocado este considerat cel mai nutritiv fruct din lume și a fost introdus în Cartea Recordurilor Guiness. De asemenea, se recomandă să-l introducem cât mai des în alimentația copiilor. Eu însă mă voi opri la produsele noastre, autohtone, disponibile pe piață tot anul în jur și anume: mărul. Acest fruct este recunoscut de către nutriționiști ca fructul cu cele mai consistente beneficii pentru sănătate și este inclus în categoria "alimentelor-medicament". Totodată, potrivit medicilor, mărul este foarte bine tolerat de organismul copiilor, prezintă un risc scăzut de alergii și este foarte bogat în vitamine. Eu sunt pro mere în fiecare zi. Iar pentru a încuraja copii să le mănânce zilnic în stare proaspătă, putem prepara împreună cu ei diferite gustări deosebite. Iată una din ele: mărul se taie felii rotunde, după care se ung feliile cu unt de arahide, apoi presărăm la dorință fulgi de cocos. Atât.

Știu că salatele sunt preferatele tale. Vreau o rețetă de salată gustoasă-gustoasă, pe care cititoarele blogului Sunt MAMĂ să o prepare și să își amintească de tine!
Salata mea preferată de fapt este salata mea proprie creată acasă după gustul meu. Este o salată sățioasă, energizantă, colorată și plină de vitamine.
Rețeta:
 1 măr (1 pară),
 1 avocado,
 1 felie de dovleac crud,
 verdețuri (frunze de salată/spanac),
 Semințe (floarea soarelui/susan/chia),
 Nuci (grecești/caju/migdale),
 2 lgț. de ulei de măsline,
2 lgț. de sirop de arțar.
Se amestecă bine toate ingredientele și se savurează încet, în liniște.  

Mulțumesc mult, Victoria, pentru că ai acceptat să oferi sfaturile tale cititoarelor blogului. Mult succes în tot ceea ce faci!

Pe Victoria Marcu o găsești AICI, iar blogul său – AICI și AICI.

Pentru a vedea alte interviuri cu bloggerii din țara noastră și nu numai, nu ezita să dai un like paginii de Facebook Sunt MAMĂ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu