miercuri, 21 iunie 2017

Am cunoscut-o pe Irina Binder! Iată ce am învățat de la ea!

Fluturii? Da, fluturii! Voi ce faceți cu ei? Copiii mei încearcă să îi prindă și să se joace cu ei. Noi, maturii, îi admirăm și ne bucurăm de frumusețea lor. Mai nou, de câțiva ani buni, îi și citim. Cine ar fi crezut că Fluturii vor fi citiți? Ei bine, nu e vorba despre fluturii-insecte, ci despre cartea „Fluturi”, scrisă de inegalabila Irina Binder, care a venit la Chișinău pentru a se întâlni cu cititorii săi. 

Eu am citit cele două volume chiar de cum au fost disponibile la noi în țară, căci mi-au fost dăruite de soț la ziua de naștere. Al treilea volum din „Fluturi” l-am așteptat cu nerăbdare și imediat ce a apărut, l-am „savurat” cu plăcere. Mi-a plăcut mult acest roman, deoarece nu conține cuvinte siropoase, ci opoveste frumoasă, spusă simplu, pe înțelesul tuturor, dupa cum și Irina a menționat în cadrul evenimentului: „Eu am povestit cu prietenie, căci cititorii asta așteaptă. Am ales calea sinceră, asumată și am oferit ceea ce am în suflet, fără a încerca să par altcineva. Eu nu vând imagine. Vreau să rămân a voastră pentru ceea ce fac”.

În seara evenimentului m-am simțit atât de bine, atât de „ca-ntre prieteni”, încât nici nu am observat cât de repede a trecut timpul. Pe parcurs, am reușit să-mi notez și câteva dintre sfaturile oferite de Irina Binder. Le las aici, pentru voi, dar și pentru mine, ca amintire. Voi reveni la ele atunci când voi fi cu moralul la pământ.

Sfaturi de la Irina Binder
  • Să nu lăsați pe nimeni să vă descurajeze!
  • Binele se face întotdeauna pe ascuns.
  • Oricât de puțin înseamnă mai mult decât nimic.
  • Nu e o rușine să muncești, dacă îți place ceea ce faci.
  • Lăsați copiii în libertate și nu-i limitați!
  • Iubiți-vă, încurajați-vă copiii, lăsați-i să facă ei alegerile și nu îi transformați în trofee!
  • Iubiți pe cine vreți, cum vreți și cât vreți, dar să nu răniți!
  • Nu plângeți pentru cei care nu vă vor/plac/acceptă/înțeleg.
  • Îmbătrânim atunci când vrem noi.
  • Nu judecați oamenii!
  • Nu vă irosiți încercând să demonstrați oamenilor că sunteți altfel decât cum vă red ei, că îi iubiți!
  • Să ne iubim pe noi în primul rând, apoi pe ceilalți.
  • Suntem suma alegerilor noastre.
  • O mamă e perfectă prin definiție. Iubiți-vă mamele și nu le reproșați niciodată nimic!
A fost o seară frumoasă, organizată cu ocazia celor 6 ani de evenimente Clubul Nostru. Irina a fost invitată la Chișinău de multe ori, dar din cazua programului încărcat pe care îl are, a reușit abia acum să ajungă și să ne bucure cu prezența sa. 

Eu abia aștept următoarea întîlnire, căci Irina Binder va reveni la noi. Acum lucrează la noul roman – „Străinul de lângă mine” – și va veni la Chișinău pentru a ne oferi mai multe detalii despre el.

Pentru a vedea detalii despre celelalte evenimente la care voi merge, nu ezita să mă urmărești pe Instagram sau să dai un like paginii de Facebook a blogului!

2 comentarii:

  1. Îți mulțumesc pentru că ai fost acolo și pentru că ai scris despre asta.
    Îți doresc să fii fericită și iubită!
    Ne revedem data viitoare!
    Cu drag,
    Irina

    RăspundețiȘtergere