duminică, 29 octombrie 2017

Scrisoare pentru FATA MEA

Draga mea copilă,

Atunci când vei crește mare, mi-aș dori tare mult să citești aceste rânduri. Sunt sfaturi pe care aș vrea să le urmezi, dacă vei crede că îți sunt utile. Sunt lecții pe care eu le-am învățat și vreau să ți le trasmit ție, pentru a putea merge mai ușor, cu capul sus, prin viață.

1.Viața e atât de frumoasă și totuși, atât de dură pe alocuri, încât e posibil ca în fiecare zi să îți ofere o lămâie. Fă din aceasta o limonadă, scumpa mea, și savureaz-o în intimitate, în timp ce îți analizezi faptele, pozitive  sau negative. Astfel, în fiecare zi vei avea ocazia de a deveni mai bună, mai înțeleaptă, mai iubitoare și mai tu!

2.Nu uita că unicul om în care trebuie să ai încredere ești tu însuți. Căci nimeni, draga mamei, absolut nimeni nu se va bucura de reușitele tale (decât doar familia ta) și nimeni nu îți va întinde mâna să te ridici atunci când cazi. Și căderi vor fi multe, la fel ca și urcușuri. Bucură-te de fiecare dintre ele și mergi cu capul sus, indiferent de situație! Iar atunci când ai nevoie de ajutor, eu te voi aștepta su brațele deschise să ți-l ofer.

3.Mi-ai spus azi că, la grădiniță, Sanda ți-a zis că ești urâtă. Draga mamei, nu există oameni urâți, indiferent de ce ți-ar spune alții. Toți oamenii sunt creați de Dumnezeu  frumoși. Există doar oameni care nu au puterea de a găsi frumosul în interiorul lor. Iar tu... tu ești cel mai frumos om de pe acest pământ. Niciodată să nu uiți acest lucru!

4.Frumusețea vine din interior, dar dacă tu crezi că un ruj, un rimel sau fardurile te fac mai frumoasă, folosește-le. Vopsește-ți buzele în roșu și mergi cu capul sus! Parfumează-te și simte-te cea mai frumoasă femeie! 

5.Să-ți alegi un iubit/soț care să-i semene tatălui tău. Noi suntem fericite, draga mea: avem un umăr pe care să ne sprijinim, un bărbat pe care ne putem baza în orice situație. Sunt sigură că îți vei dori ca tatăl copiilor tăi să fie ca ”tata Sedziu” – iubitor, blând, tandru. Iar dacă nu vei găsi un asemenea bărbat, toți ceilalți nu merită atenția ta!

6.Ascultă sfaturile tuturor, dar fă așa cum crezi tu de cuviință. Ai în tine atâta bunătate, încât mă îndoiesc că ai putea face ceva rău.

7.Roagă-te, scumpa mamei! Roagă-te ori de câte ori ești cuprinsă de neliniște, teamă, îndoieli. Roagă-te și atunci când sufletul ți-e plin de fericire. Și nu uita să-i mulțumești lui Dumnezeu pentru tot ce ai. Dacă azi ai mai puțin, mâine vei avea mai mult, însă doar dacă vei da din coate. Dumnezeu ajută doar celor care își pun mintea în mișcare!

Cu drag,
mama ta,
care mereu te va aștepta cu brațele deschise, cu zâmbetul pe buze și cu vorba caldă!