luni, 5 martie 2018

Experiment: Gheața și căldura


Diminețile astea geroase, în drum spre grădiniță, sunt tocmai potrivite pentru a face diverse experimente cu gheață, zăpadă și țurțuri. În februarie  prezentam experimentul „Spargem gheața dimineața”, iar azi vin cu un alt experiment, tot cu gheață, pe care l-am făcut cu Cecilia. Simplu, dar de efect!

Am avut nevoie de:
  • O bucată de gheață
  • Mâini calde
  • 3 minute libere

Acest experiment nu necesită măsuri speciale de precauție, se poate realiza în casă (cu un cub de gheață) sau afară, copilul nu are nevoie de ajutorul adulților și nici de produse sau instrumente de laborator.
 
Cum se face experimentul:
  • Dupa ce am spart gheața care s-a format deasupra băltoacelor, am luat o bucată mai mare de gheață și am ținut-o în mână.
  • La contactul cu căldura mâinii, aceasta a început să se topească.

Concluzii
  • Deși încă e mică, totuși Cecilia a înțeles că apa poate avea mai multe stări: lichidă, solidă sau gazoasă. Gheața reprezintă starea solidă, iar apa – starea lichidă.
  • La contactul cu căldura mâinii, gheața începe  să se topească.

Dacă ți-a plăcut acest experiment, distribuie articolul ca să afle și prietenii tăi despre el. Iar dacă îți dorești mai multe idei de experimente, le găsești în cartea „Experimente amuzante pentru copii” de la Librarius, dar și la rubrica de pe blog - Experimente.


Pentru a afla despre noile experimente pe care le vom face, te invit să apreciezi cu un like pagina de Facebook a blogului, dar și să mă urmărești pe Instagram și Pinterest.

Sursa fotografiei principale - Pixabay

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu