vineri, 14 iulie 2017

Provocarea lunii: Copilul meu VA MÂNCA fructe și legume!

Atunci când am aflat că Parents League Moldova organizează evenimentul „Cumsă creez obiceiuri sănătoase în alimentația copilului meu”, am decis să merg și eu, pentru că aveam tare multe întrebări fără răspuns. Problema e că, încă din perioada diversificării, Cecilia a refuzat unele alimente, iar acum, la ai săi aproape 4 anișori, din legume mănâncă doar morcov, varză și castravete (toate crude) și portocale. 

Dându-mi seama că undeva eu am greșit și simțindu-mă oarecum vinovată că fata mea nu mănâncă ceea ce mănâncă frățiorul ei sau alți copii, am încercat să remediez situația, dar ieri, în cadrul evenimentului, am înțeles că am făcut mai rău. 


1.Atunci când am început diversificarea, am greșit că primul aliment pe care i l-am dat a fost banana (la indicația medicului de familie). Evident, dupa ce a gustat dulcele, legume nu a mai vrut. Cu Stelian nu am procedat la fel. Se pare că mi-am învățat lecția, dar în cazul Ceciliei, nu am mai știut pe care drum să o iau.
2.Încercând să o impun să mănânce ceea ce nu îi place, i-am creat o repulsie față de aceste alimente.

Elena Ozun, speakerul care ne-a vorbit despre alimentația corectă și obiceiurile alimentare ale copiilor, m-a ajutat să îmi dau seama cam care ar fi calea corectă pe care trebuie să merg de acum înainte, pentru a include, pe rând, fructele și legumele în alimentația Ceciliei. 

Deci, iată ce am înțeles eu:
1.Diversificarea nu se începe cu fructe, ci cu legume.
2.Gusturile alimentare ale copiilor se formează încă din burtică. Dacă mama nu a mâncat niciodată lactate, e posibil ca și copilul să refuze lactatele.
3.Niciodată nu trebuie să-l impunem pe copil să mănânce anumite alimente. Dacă refuză prima linguriță, la puțin timp i-o propunem pe a doua. Dacă o refuză și pe asta, revenim cu propunerea peste câteva zile. Nu insistăm prea mult, dar nici nu ne lăsăm păgubașe.
4.Nu contează cantitatea de mâncare, ci calitatea. Dacă un aliment este nutritiv, pentru copil sunt deajuns și câteva lingurițe.
5.Contează exemplul propriu. Atunci când copilul va vedea că toată familia mănâncă un anumit fel de mâncare, va fi tentat să guste și el.
6.E bine să-i învățăm pe copiii să fie consumatori înțelepți. Nu întotdeauna un fruct sau o legumă importată e mai gustoasă sau mai nutritivă decât cea autohtonă.

Care e calea pe care voi merge
1.Văzând că nu acceptă să mănânce, eu Ceciliei nu i-am mai propus și  nu insist nici acum să-i dau un aliment pe care ea nu-l preferă. Mi-am dat seama că e bine să i-l ofer din când în când, în diferite feluri de mâncare sau sub diverse forme. Poate îl îndrăgește...
2.Vom merge împreună să cumpărăm fructe și legume. Poate așa o voi putea convinge să guste din ele, știind că au fost cumpărate de ea.
3.Îi voi propune fructele și legumele aranjate cât mai creativ în farfurie. Elena a venit cu un sfat pentru toate mamele: „Faceți farfuria copilului cât mai colorată. Din multitudinea de legume sau fructe propuse, cu siguranță ceva va alege să mănânce!”

E o provocare pentru mine, dar ce nu face o mamă de dragul copilului său?

De la evenimentul „Cum să creez obiceiuri sănătoase în alimentația copilului meu”, susținut de Elena Ozun, m-am întors cu multă informație utilă și cu speranța că, aflând atâtea lucruri, trebuie să-mi conving copilul să mănânce fructe și legume, atât de necesare creșterii sale.

Pentru a afla despre următoarele evenimente organizate de Parents League Moldova, vă invit să vizitați site-ul, care a fost lansat chiar ieri și să urmăriți pagina de Facebook.

Iar pentru a vedea și alte articole scrise de mine, dați un like paginii de Facebook a blogului sau urmăriți-mă pe Instagram, unde vin cu multe fotografii și idei interesante.

Sursa foto - Secretele Gospodinei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu