duminică, 2 iulie 2017

Bilanț: Activitățile și jocurile lunii iunie

La începutul lui iunie prezentam pe blog o listă cu activități pentru întreaga lună, câte o activitate în fiecare zi, cu tematică săptămânală. Ei bine, acum a venit timpul pentru bilanț și vreau să vă povestesc  ce am reușit să fac împreună cu copiii mei și cum ne-am distrat frumos în această perioadă.

Trebuie să recunosc, au fost zile în care nu am făcut activitățile conform listei. Uneori le-am făcut în alte zile decât cele indicate, iar alteori le-am înlocuit cu altele, căci copiii au dorit altceva decât ceea ce îmi programasem eu să facem. Nu-i bai, activităție pe care nu le-am realizat, le vom face în zilele ce urmează.

Săptămâna culorilor
Am început săptămâna cu activități frumoase. Chiar de 1 iunie, de Ziua Copiilor, am avut o plimbare colorată, iar copiii au avut însărcinarea de a găsi în jur obiecte de diferite culori. A urmat un atelier de pictură, asocierea culorilor și învățarea/repetarea acestora cu ajutorul desenelor pe asfalt. 


Săptămâna experimentelor
La acest capitol, deși eram foarte entuziasmată și așteptam să vină această săptămână, să știți că am rămas cu restanțe.  Am reușit să facem doar Vulcanul Furios, despre care am scris pe celălalt blog al nostru, Micii Descoperitori.


Săptămâna dezvoltării motricității fine prin jocuri senzoriale
În această săptămână jocurile senzoriale s-au desfășurat toate în ograda bunicilor. Copiii s-au jucat cu plastilina, așa cum plănuisem, dar cel mai frumos joc pentru ei a fost: o cadă veche,în care am pus nisip, mingi, pietre cu diferite texturi, bucăți de lemn, pe care ei le-au sortat, apoi s-au jucat în nisip până seara târziu, cu setul de veselă pentru copii. O altă activitate senzorială care le-a plăcut a fost decojirea păstăilor de mazăre. Celelalte jocuri senzoriale planificate pentru iunie, le vom face în această lună.



Săptămâna activităților în natură
Pot declara sus și tare că luna iunie pentru noi a fost luna în care majoritatea timpului l-am petrecut în aer liber. Aflându-se în sânul naturii, copiii nu au nevoie de jucării. Aici ei își inventează singuri jocurile și jucăriile, din ceea c găsesc: frunze, pietre, conuri, insecte. În această săptămână am făcut excursii, ne-am jucat cu nourașii, am făcut picnic și baloane de săpun, am recunoscut copacii și insectele și am cules la bunici căpșune, zmeură și alte pomușoare. Nu avem nici o restanță!




Săptămâna diversității
Teatru de păpuși și joc cu marionete am făcut, doar că am folosit personajele din povești, pe care le-am decupat din hârtie colorată, pentru joc cu degețele. Alte activități din listă nu am făcut, în schimb, în această săptămână am desenat mult cu creta pe asfalt, am ascultat serile tăcerea și liniștea nopții și am privit stelele.



Ce am înțeles eu în urma acestei luni cu activități planificate? Uneori copiii au nevoie de ele, iar alteori trebuie lăsați să se joace în voie, fără a interveni noi, maturii. Aceste planificări sunt bune pentru părinți, căci pot „consulta” lista atunci când sunt în pană de idei. În rest... mână liberă la joacă!

Dacă ți-a plăcut articolul, dă un like paginii de Facebook a blogului sau urmărește-mă pe Instagram, unde vin cu fotografii frumoase din timpul jocurilor cu copiii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu