vineri, 6 aprilie 2018

Cum le-am explicat copiilor mei semnificația Paștelui


Paștele e sărbătoarea sărbătorilor, ziua în care marcăm Învierea lui Iisus Hristos, Cel care s-a jertfit pe Cruce pentru omenire. Când întrebăm copiii despre ce înseamnă această sărbătoare, ei spun că e despre „ouă roșii, iepuraș, cozonaci” și mulți dintre ei nici habar n-au că Paștele înseamnă și altceva, căci fără Înviere această sărbătoare și-ar pierde adevăratul sens.

În acest an am hotărât că e momentul potrivit să le povestesc copiilor mei despre Învierea lui Iisus, mai ales că sunt de mici obișnuiți cu biserica, rugăciunea și termenii religioși. 

Am făcut acest lucru în câțiva pași simpli, dar care m-au ajutat să transform pentru ei această sărbătoare în ceva frumos și interesant, fără a-i pierde sensul.

  • 1.Primul lucru care l-am făcut a fost să cumpăr Biblia ilustrată pentru copii, să le citesc din Noul Testament despre viața lui Iisus, iar cu câteva săptămâni înainte de Paște - despre Cina cea de Taină, Prinderea lui Iisus, Iisus în fața Sinedriului, Iisus în fața lui Pilat, Drumul Crucii, Răstignirea și moartea lui Iisus, Punerea în mormânt și învierea lui Iisus și Arătările lui Iisus cel Înviat. Despre celelalte cărți din care copiii mei au învățat despre Învierea lui Iisus Hristos, am scris în acest articol.
  • 2.De asemenea, în fiecare seară, înainte de somn, discutăm despre cum Iisus Hristos a suferit pentru noi și cum a înviat. Încerc să le explic în termeni simpli, pe înțelesul lor, să nu-i încarc cu prea multe informații și detalii și să pun mai mare accent pe discuțiile despre Înviere, care este cel mai important moment al Paștelui. Îmi este ușor să fac acest lucruu poate și din motivul că stăpânesc bine termenii teologici și datele istorice ale acestei sărbători, dar și copiilor le sunt cunoscute unele cuvinte și mici detalii, pe care le-au auzit de la biserică sau din explicațiile preotului.
  • 3.Atunci când discutăm despre Paște, atragem atenția și asupra termenilor: rău-bun, trădare-prietenie, moarte-înviere, durere-bucurie, smerenie şi iubire.
  • 4.Ne-au ajutat și activitățile pe care le-am făcut în preajma Paștelui, în timpul cărora de asemenea am discutat despre Înviere. Toate actviitățile le găsești pe blog la rubrica VINE PAȘTELE.

Tu cum ai explicat copiilor sensul acestei sărbători?

Un Paște luminat să ai!

Pentru a vedea recomandări de jocuri și activități pentru copii, recenzii de carte, sfaturi sănătoase și rețete delicioase, te invit să apreciezi cu un like pagina de Facebok a blogului sau să mă urmărești pe Instagram și Pinterest.

Sursa foto - Unsplash

2 comentarii:

  1. Eu am o dilema, pentru ca eu nu cred in semnificatia Pastelui. Mda, imi pare rau sa ma aud recunoscand asta. Pentru mine toate lucrurile astea sunt simboluri, nu pot sa povestesc ca chiar asa s-a intamplat. Dar, in acelasi timp, nici nu vreau sa le impun copiilor parerea mea. As vrea sa ii las sa aleaga singuri in ce cred. Chiar ieri m-a intrebat Tudor ce e Pastele si i-am spus ca o sa-l rog pe tati sa ii explice. Am vrut sa ii dea o parere mai neutra. Eu inca nu stiu cum sa explic fara sa conving de nimic (nici ca e adevarat, nici ca nu e). Am sperat ca o sa gasesc la tine. :) Dar este ok asa cum e ;).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Natalia. Eu cred în Dumnezeu, cred în Înviere și sincer, nu te pot ajuta :) Părerea mea este că, indiferent dacă suntem sau nu creștini, credem sau nu în Dumnezeu, ca oameni, pentru cultura noastră generală, trebuie să cunoaștem și să explicăm copiilor noștri măcar partea istorică a acestui eveniment care, vrem noi sau nu, a avut loc.

      Ștergere