marți, 10 octombrie 2017

Supă-cremă din dovleac – deliciul toamnei


Toamna din bucătătria noastră nu lipsește dovleacul. Îl mâncăm crud, fiert cu stafide, îl punem în checuri, facem din el plăcinte și mai nou, îl transformăm în supă-cremă. Am inventat această rețetă toamna trecută, însă bănuiesc că nu doar eu prepar o astfel de supă. E nutritivă și delicioasă, fiind adorată de întreaga familie.

Ingrediente necesare
  • Dovleac tăiat cuburi
  • Cartofi tăiați cuburi
  • O ceapă tăiată cuburi
  • Un morcov dat prin răzătoare
  • Usturoi
  • Ulei sau unt
  • Piper negru boabe și măcinat, o frunză de dafin
  • Ciuperci tăiate cuburi
  • Opțional: rădăcină de țelină și smântână.


Cum se prepară
  • Se pune într-un ceaun (mie mi se pare că în ceaun supa iese mai delicioasă decât în cratiță) dovleacul, cartofii, morcovul, ceapa, frunza de dafin, piperul negru boabe și uleiul (opțional – o bucată de rădăcină de țelină. Pentru că în familia mea cineva nu iubește țelina, eu nu o pun în supe, deși îmi place mult gustul acesteia).
  • Se acoperă cu apă și se lasă la fiert până când toate ingredientele sunt fierte și moi.
  • Se lasă la răcorit, dupa care se dă compoziția printr-un blender, pentru a obține o pastă de consistența unei supe.
  • Opțional, se adaugă smântână și se lasă din nou la fiert pentru circa 10 minute, adăugându-se și ciupercile.
  • Se ia de pe foc și se adaugă usturoiul mărunțit și piperul negru măcinat.
  • Se servește caldă, cu crutoane sau o felie de pâine coaptă de mama în cuptor.


Poftă bună!

 
Pentru a vedea și alte rețete delicoase, te invit să mă urmărești pe Instagram și pe paginade Facebook a blogului, unde poți lăsa un like.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu