vineri, 15 septembrie 2017

Când ești sora mai mare... vii cu dedicație pentru frații mai mici


Având doi copii, îmi doresc tare mult ca relația dintre ei să fie cât mai armonioasă. Eu cred în puterea exemplului și mai cred că, atunci când noi nu suntem bine cu frații noștri, nici între copiii pe care-i avem nu va fi bine. Dupa mine, un frate este unul dintre cele mai frumoase cadouri pentru copii. Cine nu și-a dorit un frate cu care să se joace și să-și împartă bucuriileși tristețile? 

Cât sunt mici, frații devin parteneri de joacă și de năzbâtii. Odată ce cresc, relațiile dintre aceștia se răcesc, mai ales dacă e vorba de un frate și o  soră, căci apar interese diferite, prieteni diferiți și secrete „de fată” sau „de băiat”, pe care nu întotdeuna cei doi acceptă să le împartă. Nu e un adevăr general valabil, dar cunosc acest lucru observându-l la cei doi copii ai mei. Când erau mici, se jucau împreună ore întregi, fără a avea vre-o pretenție unul la celălalt. Cum au crescut, fiecare a început „să tagă la turta sa” și, deși nu încurajez acest lucru, între ei a apărut o oarecare invidie. 


Dar o știu și din propria experiență. Sunt sora mai mare. Mai am doi frați și o surioară. Când eram mici, făceam împreună cu primul frate mai mic (căci avem vârste apopiate) fel de fel de pozne, el mă bătea și ne ciondăneam mereu, chiar dacă ne jucam împreună. Am stat în doi pe la gazde, când am venit la studii la Chișinău, iar acum, având fiecare familia sa, ne vedem mai rar. Pe fratele celălalt și pe surioară, cât timp am fost acasă la mama, îi purtam cu mine peste tot, căci eram doar sora mai mare și trebuia să am grijă de ei...

Sunt deja mari, au câte 26, 19 și 13 ani, însă oricum, îi sun des și mă interesez ce mai fac, cum o mai duc, dacă sunt bine sau nu. Știu că uneori această grijă pare exagerată, dar așa-i să fii sora mai mare...


Mi-aș dori tare mult ca și între copiii mei să existe aaceastă relație specială atunci când vor crește. Ei bine, Cecilia și acum are mare grijă de Stelian, dar atunci când ești un pic mai mare și înțelegi mai multe, dacă știi că ai un frate/soră cu care poți împărți binele și răul, parcă mai ușor treci peste greutăți.

Las aici cântecul „Scrisoare fratelui mai mic” de Carlas Dreams, cu dedicație pentru toți frații mai mici.  


Iar pentru a învăța cum să construiești o relație armonioasă între copiii tăi, îți recomand cartea „Rivalitatea dintre frați” de Adele Faber și Elaine Mazlish. Pe mine tare mult m-a ajutat.


Dar tu, ce relație ai cu frații tăi? Ce relație există între copiii tăi? Aștept răspunsurile în comentariile la acest articol.

Pentru a vedea și alte articole, dă un like paginii de Facebook a blogului, iar pentru idei d ejocuri, activități și recomandări de carte, urmărește-mă pe Instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu