miercuri, 6 mai 2020

Lecții învățate în perioada de izolare


De pe 8 martie am tot stat izolați. Dacă soțul mai mergea de câteva ori pe săptămână la serviciu, eu și copiii am stat în casă non-stop, cu excepția câtorva zile în care am mers până la părinți. În rest, doar acasă și doar în casă, unde am încercat din răsputeri să fiu aceeași mamă pentru copiii mei și să nu mă las influențată de această schimbare de situație. Pentru că, dacă nu m-aș fi străduit să fiu mai bună, cu siguranță ieșea la iveală cea mai rea parte a mea. Iar asta nu ar fi adus nimic bun pentru nimeni. Recunosc, am strigat, am urlat, am plâns, m-am lăsat dominată de panică, dar m-am ridicat și mi-am învățat lecțiile. Apropo de lecții! Să știi că am învățat multe în aceste două luni. Multe și bune.

Am învățat că fericirea mea nu depinde de nimeni, ci doar de mine. Clar, sunt fericită când îmi văd copiii râzând, când știu că toți cei dragi sunt bine sau în alte astfel de cazuri, însă am învățat că fericirea e în mine, în gândurile mele și în felul cum privesc lucrurile. Iar eu aleg să fiu fericită și să răspândesc fericire în jurul meu.

Am învățat că nu avem nevoie de multe obiecte pentru a trăi bine. În zilele de izolare am folosit destul de puține obiecte pe care le am în bucătărie - lingurile de lemn pentru amestecat mâncarea, câteva farfurii din care am mâncat zilnic și câteva căni. Celelalte stau în continuare în dulap și adună praf. Din acest motiv, am decis cu soțul că vom face o selecție și vom dona tot ce nu folosim. De asemenea, când am deschis șifonierul și am văzut câte haine am, m-am îngrozit. Și vara trecută am donat o mare parte din ele... La fel a fost și în cazul hainelor copiilor. Multe dintre ele nu au fost îmbrăcate niciodată, respectiv am purtat permanent doar câteva dintre ele. În această vară cred că vom mai dona, căci pur și simplu nu avem nevoie de ele.

Am învățat să îmi ascult corpul și l-am cunoscut mai bine. Dacă în primele două sarcini eram mereu pe drumuri, de data asta e cu totul diferit. Am avut la dispoziție mult timp liber, iar asta înseamnă că m-am cunoscut mai bine. Nu doar emoțional, dar am învățat să îmi ascult corpul. Astfel, dacă nu mă simțeam bine, pur și simplu lăsam totul baltă și mă odihneam. Dacă îmi era foame, mâncam. Dacă bebelușul se mișca în burtică, savuram aceste momente. Așa am simțit mișcările mult mai devreme, am înțeles ce înseamnă fiecare durere și cu siguranță voi face față mai ușor perioadei care urmează.

Mâncăm pentru a trăi, nu trăim pentru a mânca. Fiind și soțul mai mult timp acasă, adesea el era cel care gătea. Câte puțin și gustos. Așa am învățat că noi chiar nu avem nevoie de tone de mâncare și de frigidere pline, ca apoi să o aruncăm. Mâncăm ca să fim sănătoși și să ne menținem în formă, să avem energie și să fim funcționali.

Am învățat să mă bucur de fiecare gură de aer proaspăt, de fiecare rază de soare și de fiecare floare și fir de iarbă. Până acum, priveam la toate astea de parcă erau lucruri firești, parcă mi s-ar fi cuvenit. Însă atunci când ești privat de ele, începi să le apreciezi mai mult.

Am învățat că oamenii care contează cu adevărat sunt cei din familie - soț, copii, părinți, frați și surori. În rest, pe nimeni nu interesează cum o duci și ce mai faci.

Am învățat să accept mai ușor schimbările. Deși sunt dificile, acestea au de fiecare dată și o parte frumoasă. Sunt schimbări pe care nu le putem influența, dar le putem face mai suportabile. Am învățat să accept că nu pot schimba unele lucruri și trebuie să am mai multă răbdare atât cu mine, cât și cu tot ce mi se întâmplă.

Am învățat cât de important este să respecți un program. Altfel, totul este haotic și te pomenești la sfârșit de zi că, deși ai avut o grămadă de timp liber, nu l-ai folosit pentru a-ți aduce beneficii.

Am învățat să joc dame. Niciodată nu mi-a plăcut acest joc, dar în această perioadă copiii s-au tot jucat, așa că până la urmă am învățat și eu. Și aproape de fiecare dată eu sunt câștigătoare, căci chiar au început să îmi placă damele.

Probabil că nu sunt unicele lecții învățate până acum, dar pe multe le voi conștientiza mai târziu.

Tu ce lecții ai învățat în perioada asta de izolare?

Cu alte postări interesante și utile, te aștept pe pagina de Facebook a blogului, dar să știi că mă mai găsești și pe Instagram, Pinterest, YouTube, Goodreads și Facebook.

Cu drag, Anna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu