luni, 13 aprilie 2020

14/40: „Fata cu cobza” de Stela Botez


Pe Stela Botez o cunoșteam ca și artistă, cântăreață de muzică populară. Îmi place cum cântă și cred că are un talent deosebit. Ei bine, Stela a lansat și o carte, intitulată sugestiv – „Fata cu cobza”, ea fiind cunoscută în lumea muzicală cu acest nume. Cartea a ajuns și la mine, căci am câștigat-o la un concurs. Am citit-o în două zile. E o carte ușurică, numai bună de lecturat dupa o zi grea de muncă.
 
„Fata cu cobza” spune povestea Ioanei, o fată care și-a trăit copilăria alături de bunica sa la sudul Moldovei, într-un sat din Codrii Tigheciului. Ajunsă matură, aceasta își dorește să retrăiască adolescența bunicii și, îmbrăcând hainele sale tradiționale, se teleportează în trecut. Nu uită însă să trăiască și prezentul.

Evident, romanul nu era roman dacă lipsea povestea de dragoste. E o poveste frumoasă, pe care Ioana o trăiește împreună cu Ion, băiatul pe care-l întâlnește în sat, în timpul concediului. Se bucură de momente frumoase și de fiecare clipă petrecută alături de Ion. 

Mie mi-a plăcut cartea, povestea în general. M-am bucurat alături de Ioana de liniștea și farmecul satului și pe alocuri m-am regăsit și am retrăit unele clipe ale adolescenței mele, trăită în satul natal. 

Pe Goodreads i-am acordat cărții trei stele. Probabil că dacă autoarea ar fi renunțat la filele de istorie și la paginile „de umplutură”, ar fi primit o notă mai mare. Cu toate acestea, fiecare carte are dreptul la existență și fiecare autor scrie și prezintă povestea așa cum crede el că e mai bine. 

Eu zic că merită să-i dai cărții o șansă și să o citești măcar din interes sau pentru relaxare. 

Lectură plăcută!

Dacă vrei ca și prietenii tăi să afle despre „Fata cu cobza”, distribuie articolul.

Cu postări interesante și utile, te aștept pe pagina de Facebook a blogului, dar să știi că mă mai găsești și pe Instagram, Pinterest, YouTube, Goodreads și Facebook.

Cu drag, Anna!

Un comentariu:

  1. Mulțumesc pentru această recenzie frumoasă! Mă bucur că v-a plăcut povestea de dragoste dintre Ioana și Ion, acest roman deconectându-vă de la grijile cotidiene. Iar informația din paginile cu File din istorie sunt o cercetare etnogragică și etnologică pe care am realizat-o pentru a-mi cunoaște subzona de proveniență și mi-am dorit să o aduc și în fața cititorilor pentru ca și ei să cunoască despre sudul țării, or asta la școală nu prea se învață. Felicitări pentru blog și pentru tot ceea ce faceți!

    RăspundețiȘtergere