joi, 19 martie 2020

10/40: „Mă dor strămoșii” de Patrice van Eersel și Catherine Maillard


Despre faptul că trecutul este cel care ne poate influența prezentul și că unele greșeli ale strămoșilor trebuie plătite de noi, am aflat cu câțiva ani în urmă. Până atunci habar nu aveam cât de importantă este pacea cu trecutul și cât de mult ne poate afecta acesta, dar iată că citisem undeva un articol la acest subiect și de atunci tot căutam informații. Când am găsit pe elefant.md cartea „Mă dor strămoșii”, mi-am zis că e tocmai ceea de ce am nevoie și am comandat-o imediat. Nu am dat greș cu ea, căci am aflat o mulțime de lucruri interesante și curioase, despre care abia așteptam să vă povestesc și vouă.

Cartea cuprinde o colecție de interviuri, 7 la număr, cu cei mai importanți reprezentanți ai unui nou curent în psihoterapie - psihogenealogia. Majoritatea interviurilor se bazează pe ideea că nevrozele și problemele cu care ne confruntăm în prezent sunt de fapt nevrozele și problemele altor membri ai familiei - părinți, unchi, bunici sau chiar strămoși mai îndepărtați. Dar autorii subliniază - nu suntem condamnați să repetăm viețile părinților și bunicilor noștri, ci avem libertatea de a alege.

Psihogenealogia este un curent care vine să completeze medicina. Aceasta susține că bolile pot să nu aibă nici o legătură cu noi, ci se cer tratate pentru a „elibera” strămoșii. De exemplu, s-ar putea ca bronșita cronică să se tragă de la bunicul care s-a sufocat în tranșee în timpul războiului sau durerile de gât să vină de la strămoșul care a murit ghilotinat în timpul Revoluției. 

De asemenea, autorii spun că nu trebuie să fugim de istoria familiei, căci aceasta ne va urmări și ne va readuce constant în trecut, până când nu vom face pace cu el și nu vom încerca să rezolvăm problemele nerezolvate sau să dezgropăm secretele ascunse ale familiei. Totul poate începe cu reconstituirea arborelui genealogic. Uneori, în timp ce încerci să îl faci, poți descoperi lucruri extrem de interesante despre fiecare membru, iar asta va duce la înțelegerea mai corectă a lucrurilor care se întâmplă în familie. 

Oriunde te-ai afla, îți porți cu tine străbunii; binecuvintează-i, dar eliberează-te de ei! 

Mi-a plăcut foarte mult această carte și abia aștept să aflu mai multe detalii în acest domeniu.

Dacă vrei ca și prietenii tăi să afle despre „Mă dor strămoșii”, distribuie acest articol. 

Cu mai multe postări interesante și utile, te aștept pe pagina de Facebook a blogului, dar să știi că mă mai găsești și pe Instagram, Pinterest, YouTube, Goodreads și Facebook

Cu drag, Anna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu