joi, 2 noiembrie 2017

Vai, ești însărcinată? D-apoi trebuie să NU faci ASTA!


Odată ce afli că ești însărcinată și le dai vestea celor dragi, începe cea mai „frumoasă” perioadă – perioada lui NU TREBUIE. Toți știu mai bine decât tine ce ai voie/nu ai voie să faci atât timp cât porți sub inimă un copil. Cei din jur devin cât ai clipi din ochi experți în ginecologie, parenting și modă.  Aceștia uită însă că fiecare femeie e diferită, fiecare organism are propriul ritm de dezvoltare și adaptare la noua situație și, în primul rând, fiecare viitoare mamă știe ce e mai bine pentru ea și copilul său.

În perioada celor două sarcini am auzit tot felul de bazaconii. Unele m-au amuzat la culme, pe când altele chiar îmi trezeau semne de întrebare.

Iată care sunt PERLELE din categoria lui NU TREBUIE, care mi-au fost adresate în timpul sarcinilor:
  • Nu mânca așa puțin, că o să naști un copil mic. (Mai bine mi-ar fi spus: Nu mânca pentru doi, că la sfârșitul sarcinii te vei pomeni cu 25 de kg în plus, pe care abia de le vei putea duce).
  • Nu fă sport în timpul sarcinii, că o să naști înainte de vreme. (Sportul este bun oricând: înainte, în timpul sau după naștere. Important este să alegem sportul care ni se potrivește).
  • Nu pune frunză de dafin în mâncare și nici condimente. Acestea provoacă avort spontan. (Poftiiiiiiiiiim?)
  • Nu fă baie în cadă, că vei naște înainte de vreme. (Mh...)
  • Nu-ți tăia părul în timpul sarcinii. Vei naște un copil chel. (Eu le-am făcut în ciudă și mi-am tăiat părul în timpul ambelor sarcini. Cecilia s-a născut chiar cu o podoabă capilară destul de frumușică).
  • Nu mânca pește. Conține mercur! (Ei bine, nu toate tipurile de pește conțin mercur, iar Omega 3 este chiar necesar pentru dezvoltarea inteligenței fătului).
  • Nu sta picior peste picior. Vei naște un copil crăcănat. (Picior peste picior înseamnă circulație proastă, nu și copil cu piciorușe strâmbe).
  • Nu te uita la un om care are defecte. Vei naște un copil urât. (Să mă ferească Dumnezeu!).
  • Nu mânca pe furiș. Vei avea un copil pofticios. (Ei, și dacă mie îmi e poftă de o felie de tort și o mănânc la miezul nopții, când toți ai casei dorm, se consideră mâncat pe furiș?).
  • Nu-ți fă griji că te simți rău la prima sarcină. La a doua va fi mult mai bine. (Aha! La a doua va fi și mai rău, ați vrut să spuneți :) La mine au fost cam ambele pe un cântar).
  • Nu mânca citrice. Bebelușul va face alergie. (What?)
  • Nu cumpăra nimic înainte de naștere. Copilul va fi bolnav. (Nu cumpăra, lasă-l pe tat-so să umble buimac prin magazine și să-i cumpere bebelușului hăinuțe cu trei mărimi mai mari! :) Eu aveam totul pregătit încă de la a 7 lună).

Tu ce PERLE ai auzit pe parcursul sarcinii? Scrie-le în comentariu la acest articol. Abia aștept să primesc o nouă porție de glume.

Iar dacă încă nu ești însărcinată, am o mare rugăminte: atunci când vei avea un bebeluș în burtică, nu asculta nimic din ce-ți spun cei din jur. Ascultă-ți vocea interioară și bucură-te de această perioadă frumoasă!

Te invit să dai un like paginii de Facebook a blogului și să mă urmărești pe Instagram, unde vin cu diverse idei de jocuri, rețete și recomandări de carte.

Foto – Unsplash.com

12 comentarii:

  1. Aceleași perle am auzit și eu în timpul sarcini.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne! Astea chiar nu le-am auzit, deci sa ma consider norocoasa?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu n-am copii, insa m-am amuzat foarte tare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja sunteți pregătită pentru atunci când veți avea bebe :) Și ăsta e doar începutul :)

      Ștergere
  4. Am trait si eu experienta acestor perle pe spatele meu. Toata lumea se crede a tot stiutoare si evident ca primesti sfaturi constant. Am auzit multe dintre replicile mentionate de tine doar ca eu le stiu pe ale mele si caut pe internet sau nu ma iau dupa gura mahalalei.

    Sa stii ca mai ciudat mi s-a parut dupa ..... fiecare venea cu sugestii referitoare la cum ar fi bine sa fac cu copilul, cand trebuie sa mearga, cat treuie sa manance, etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi, mamele, stim ce e mai bine pentru copilul nostru. Nimeni nu trebuie sa ne influenteze deciziile legate de copil ;)

      Ștergere
  5. Da, superstitiile astea sunt foarte amuzante! :))
    Cand am sa fiu insarcianata am sa ascult sfatul tau!

    RăspundețiȘtergere
  6. La sigur am primit și eu astfel de sfaturi, dar nu le mai țin minte, fiindcă nu le-am acordat nici o însemnătate. Însă permanent mă macină o întrebare, postul în sarcină, mai mult de 3 zile nu mi-am permis să țin... Tu Ana, cum ai procedat???

    RăspundețiȘtergere
  7. "Nu dormi ziua, ca iese copilul cu capul mare" :|

    "Mananca bine ca acum sunteti 2" (de parca as fi inghitit un adult)l care traieste in interiorul meu.

    "Ai arsuri la stomac din cauza ca ii creste parul".

    RăspundețiȘtergere